Jump to content

Hvilken båt kunne du tenkt deg i 2012 og hvorfor?


M4gnus

Recommended Posts

Aluminiumsbåt? Ubeboelig både sommer og vinter. Ihvertfall her på Østlandet/Oslofjorden med kalde vintre og varme (relativt) sommere. (Uttalt av tidligere båtnabo etter at han solgte alubåten sin)

Bedre forhold for slike på Vestlandet kanskje hvor det vel er "lunkent" hele året?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hmmm... vegghengt vv-tank, noe kommer til å svikte der. Samme med den flate og tette badeplattformen, den vil ikke tåle å ligge å drive mens du henter opp middagen.

Litt usikker på den kranfoten også.

Blir litt skremt hvis det er for mange svake ledd som er lett å avsløre.

Er leideren ned til maskinrommet også fra Mastervolt, den ligner.....

Link to post
Share on other sites

Interessant båt, lit røff finish på aluen men det er vel lit av imageet. Jeg ville valgt andre hovedmotorer, men ellers fortjener nok denne en stjerne ja

 

Jeg nevnte Targa tidligere, men nå i kveld tror jeg at jeg fant mitt hjertes utkårete for 2012.

 

http://www.djurgardsvarvet.se/public/pdf/Vargen.s.pdf

 

Hamar, can you hear me?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Har bladd meg litt bakover, og blir litt i stuss over hvor glemsomme folk er. Det mangler stang på samtlige av båtene her. Selv sikler jeg på en 49fots Hallberg Rassy som ligger på både "Finn" og en øy i Stillehavet. Tenk å gått sammen med 4 andelseiere, og seilt båten hjem i etapper over flere år. Tenk all den planlegginga, med farvannsbeskrivelser,havneloser, værstatistikk etc. Og prisen...1,3millioner(forlangende)Kjøpers marked spør du meg.

Link to post
Share on other sites

Jeg er kjempefornøyd med min Nova 35. Faktisk den av mine båter jeg er mest fornøyd med og som jeg opplever passer best til mitt bruksmønster.

Skulle jeg bytte måtte det være Targa ev Minor på min 32, kanskje 35-36 fot. Men jeg synes fortsatt innredningsløsningene på disse kan forbedres selv om det går i riktig retning. Jeg ønsker meg mer komfort, særlig under dekk.

Og så er jo nye Nova 34 et alternativ. Samme skroget som 35 men en rekke utvendige forbedringer. Så når Nimbus får gjort det nødvendige innvendig og under dekk - passasjersete i fartsretningen, mer praktisk salongbord, lukket forkabin m/dør, toalett m/dusjnisje o.l. Så er det kanskje aktuelt med bytte....?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Joda, mye lekre og påkostede detaljer her Stålmarken. Kvalitetsbåt uten tvil. Et par negative detaljer bet jeg meg imidlertid merke til i farta. Utseende bar tydelig preg av at den var byget for innenlandske vannveier i Europa. Litt for spesiell for å oppnå den helt store apellen i Norge kanskje? Hva med ståhøyder rundt omkring? Badeplattformen var for liten og reflekterer 80-90 talls tenking.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Stikker 1,40 ja. Er det en deplasementsbåt? Tyder på det med maksfart 20 kn. og med "bare" 880hk i en båt på 22 tonn.

Det står at materialet er "annet" hva nå det skulle bety? På Finn kan man anngi plast, glassfiber, tre, alu og "annet"

Vi sitter vel igjen med stål eller ferrocement? Jeg ville tippe ferrocement når man ser på finishen på skrogsidene. Finishen tyder på at båten er støpt i form og ikke sveiset sammen av plater.

Redigert av REM (see edit history)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...