kjengum Startet 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2012 Hei Jeg har en draco 20 dc med en mercruiser 140 1977 modell saltvannskjølt. Kjøpte båten for 2 år siden da var motor ute av båten. Monterte inn motor og drev etter oppussing. Alt fungerte bortsett fra at motoren blir varm på tomgang. Byttet impeller i drev og vannpumpe på motor. Ble ikke bedre. i 2011 monterte jeg nytt drev uten at de ble noen endring. Byttet deretter termostathus. ingen endring da heller. Med termostat i tar det kortere tid enn hvis termostaten er i før varmen stiger. Økes turtallet til over 1200 omdreininger kommer varmen ned. Har testet føler den er ok. Glad for tips. MVH Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Draco_1 Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Hei Jeg har en draco 20 dc med en mercruiser 140 1977 modell saltvannskjølt. Kjøpte båten for 2 år siden da var motor ute av båten. Monterte inn motor og drev etter oppussing. Alt fungerte bortsett fra at motoren blir varm på tomgang. Byttet impeller i drev og vannpumpe på motor. Ble ikke bedre. i 2011 monterte jeg nytt drev uten at de ble noen endring. Byttet deretter termostathus. ingen endring da heller. Med termostat i tar det kortere tid enn hvis termostaten er i før varmen stiger. Økes turtallet til over 1200 omdreininger kommer varmen ned. Har testet føler den er ok. Glad for tips. MVH Kjetil Det lyder som om at din eksosmanifold er stoppet et eller andet sted. Det er som oftest i bøjningen (Riser). Har oplevet akurat det samme på en V6, motor-temperatur stiger i tomgang, kan holdes nede ved at give motoren lidt omdrejninger. Her var begge "riser" stoppet med rust. Efter disse blev renset, var problemet væk. De var naturligvis ikke total blokeret med rust, men nok til at der ikke kommer tilstrækkelig med vand igennem ved tomgang. Redigert 2.Januar.2012 av Draco_1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjengum Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Hei Takk for svar. Skal skru den av sjekke det ut. MVH Kjetil Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.