olve Startet 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2012 Har kjøpt en winrace mk7 til sønnen skal ha på en mercury 9,9hk 4takt er det noen som har erfaring med en slik motor på en slik båt. Og hvor høyt skal den monteres på akter speilet Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Hei Kjenner ikke til betegnelsene eksakt, men hadde selv til mine sønner en Winnrace løpsbåt med 9,9hk Yamaha. På denne monterte jeg motoren med kvitasjonspaten ca 2 cm høyere enn bunnen av båten. Nå er jo ikke en 4 takter noen turtalls sinna motor, så den ville jeg nok ikke motert annet en kavitasjonsplaten jevnt med båtbunnen. Synes du skulle hatt en 2 takter til denne båten, da det blir mere turtall og liv liksom Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Spørs om ikke 4 takteren kan bli litt tung også? Kjenner ikke til båttypen. men 2-takterne er vel noe lettere som har litt å bety på små båter? Sitér dette innlegget Link to post
olve Svart 1.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 ja kan jo være enig idet men så er jo 4takts motoren mer miljøvennelig og går stillere. Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Mercuryen veier ikke mer en yamaha 9,9 2t motorene, mecuryen veier 38kg og yamahaen 36-38kg. du burde nok montere motor med kavitasjonsplata på linje med bunnen, evt litt høyere da den har en skarp v-bunn. siden det er en 4t og regner med det ikke er cleaver propell på den(?) kan du ikke montere den like høyt som de som er raceoppsatt. tipper den vil gå nærmere 26-31 knop, med en fullt oppsatt en kan de nå over 40. Sitér dette innlegget Link to post
olve Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Takker mener du at det er hensikt å montere en cleaver proppel på motoren og hva hjelper den med? Sitér dette innlegget Link to post
Sturee Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Nei det tror jeg ikke da du har 4 takter. hadde det vært en 2 takt ville det hjulpet en del, men så koster de 5000+ de propellene da. En cleaver propell er jo en helt annen propell som fungerer bedre i overflaten uten at den glepper. den er laget i stål, ikke aluminium som standard propellen og det tåler mer som gjør at propellen kan lages tynnere og skarpere og dermed gi mindre motstand i vannet. er nok mere forskjeld men så god greie på det har jeg ikke. Redigert 2.Januar.2012 av SM330S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
olve Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 takker for gode tips føler jeg har blitt litt klokere nå Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 evt kontakt produsenten Winrace - de har god peiling på både båten og hva som funker av propeller Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.