polar29 Startet 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2012 GODT NYTTÅR, alle sammen. Mitt problem er at eber`en vil ikke starte. Hva kan jeg gjøre? Jeg har tenkt å levere den inn for overhaling. Men hvor er det folk som kan dette? Jeg bor i Vennesla. Kan noen hjelpe? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Start med beskrivelse av hva slags varmer det er. Det finnes mange typer Eber Sitér dette innlegget Link to post
polar29 Svart 1.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Jeg mener det er en gammel D4 Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 http://www.termomarin.no/ext/Bruksanvisninger.aspx Der er det bruksanvisninger, feilsøkningsbeskrivelser og du finner også forhandlere og servicesteder. Lykke til. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Roger jo Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 (redigert) Starter ikke ? Ikke en lyd? Det som kan hjelpe er at en går over ALLE kontakter, sikringer, sjekker at en har ren og glødeplugg som virker, at dieselpumpa leverer diesel og at en har masse strøm, og med en kraftig batterilader tilkoplet batteriet. Har den ikke et nr. som dette 20 1549 00000012V 25 1422 00000012V Redigert 1.Januar.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Arild81 Svart 1.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Jeg mener det er en gammel D4 Finnes det Venndøler her også Du må nok komme med litt mer info hva som skjer? Topp ladet batteri? Går vifte og diesel pumpe? Sitér dette innlegget Link to post
jøran123 Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Kontakt IMS Sandefjord.(90784056) Snakk med Per, virker som om han kan dette med nye og gamle båtvarmere. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Jeg antar at selv en gammel varmer har omtrent samme startfaser som nyere. Så det du kan se etter er 1. går vifta - om den ikke gjør det så sjekk strøm inn 2. om pumpa starter - den tikker ganske tydelig - men brenneren ikke tenner - sjekk glødeplugg og rist Se termomarin.no - her ligger rep manualer til ganske mange ebere Redigert 2.Januar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 6.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2012 (redigert) vil ikke starte. Hva kan jeg gjøre? Kan noen hjelpe? Har selv en Eber D4 fra 2003. Hvilken årsmodell er det du har tror du? Kan du beskrive problemet bedre? Er det strøm på apparatet? Er det noen reaksjon i det hele tatt når du forsøker å slå den på? Muligens kan det hjelpe å søke litt på forumet. Det er mange innlegg om Eber her..... Redigert 6.Januar.2012 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
polar29 Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Vifta starter, men den stopper etter ca. 15-20 sekunder. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 (redigert) Som nevnt over her Kontakt IMS Sandefjord.(90784056) Snakk med Per hyggelig kar og garantert at han finner problemet ditt og mye sannsynlig via telefonen også ......... Redigert 12.Januar.2012 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
polar29 Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 (redigert) Takker så mye, jeg ringer til Per når jeg får tid. Redigert 12.Januar.2012 av polar29 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Fant du ut av problemet? Sitér dette innlegget Link to post
polar29 Svart 22.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2013 Til Arild81. Dette var så lenge siden at jeg nesten hadde glemt det. Men jeg var innom Sandvik Service i Kr.Sand,mars 2012 og de sa at det kunne være dårlig kontakt til 12v, brun leder og svart leder. inntaket til Eberen. Jeg tok ut koblingen, sprayet 5-56 Så gikk det mye bedre. Brukte varmeren litt i sommer 2012, men må nok ta en bedre sjekk i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 22.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2013 Greit å vite om folk får det i orden igjen. Og dele erfaringer. :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.