Jump to content

Eberspächer D4 vil ikke starte

polar29

Recommended Posts

Starter ikke ? Ikke en lyd?

Det som kan hjelpe er at en går over ALLE kontakter, sikringer, sjekker at en har ren og glødeplugg som virker, at dieselpumpa leverer diesel og at en har masse strøm, og med en kraftig batterilader tilkoplet batteriet.

Har den ikke et nr. som dette 20 1549 00000012V 25 1422 00000012V

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Jeg antar at selv en gammel varmer har omtrent samme startfaser som nyere. Så det du kan se etter er

1. går vifta - om den ikke gjør det så sjekk strøm inn

2. om pumpa starter - den tikker ganske tydelig - men brenneren ikke tenner - sjekk glødeplugg og rist

Se termomarin.no - her ligger rep manualer til ganske mange ebere

Redigert av Bitteliten (see edit history)

vil ikke starte. Hva kan jeg gjøre? Kan noen hjelpe?

Har selv en Eber D4 fra 2003.

Hvilken årsmodell er det du har tror du? Kan du beskrive problemet bedre? Er det strøm på apparatet? Er det noen reaksjon i det hele tatt når du forsøker å slå den på?

Muligens kan det hjelpe å søke litt på forumet. Det er mange innlegg om Eber her.....

Redigert av "Mathilde" (see edit history)
  • 1 år senere...

Til Arild81. Dette var så lenge siden at jeg nesten hadde glemt det. Men jeg var innom Sandvik Service i Kr.Sand,mars 2012 og de sa at det kunne være dårlig kontakt til 12v, brun leder og svart leder. inntaket til Eberen. Jeg tok ut koblingen, sprayet 5-56 Så gikk det mye bedre.

Brukte varmeren litt i sommer 2012, men må nok ta en bedre sjekk i vinter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...