Jump to content

Ozongenerator til fjerning av dårlig lukt. Tips ?

upperten

Recommended Posts

Er på jakt etter en rimelig ozongenerator til fjerning av røyklukt og annen dårlig odør i båten til en kompis.

Har googlet og funnet eksemplarer til ca. 5.000 og oppover.

Noen som vet om rimeligere versoner og som likevel duger.

Det er jo ikke store volum det er snakk om i akterkabin og salong på en 28 foter.

På forhånd takk foreventuelle tips.

Jeg kjøpte denne http://www.ebay.com/itm/Alpine-living-7000mg-Ozone-Generator-Air-Purifier-us-/110294617863?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19ae124f07 på 7000mg på ebay som funker som f... er mange billigere og mindre modeller der og... ville sjekket der... en på størrelse med min er overkill til en liten båt ... den skal dekke et rom/område i 200kubikk med luft.

Redigert av bukt (see edit history)

Vår erfaring er at kilden til lukten må fjerner dersom det har vært lukt over lang tid i båten. Vår båt hadde lekkasje i septik.systemet noe som vi prøvde å fjernet med alle tenkelige metoder. Vi fant ut at det som hjelper er å skifte ut deler eller "isolere" lukten med minst to strøk maling. Men dersom lukten ikke har "satt seg" over tid, kan en grundig rengjøring gjøre mye.

Hjertelig takk for innspill !

Til Bergen dørk og pettersand; ja årsaken er fjernet. Den forrige eieren.

:yesnod: Han var storrøyker.

Riktig som du sier pettersand, det eneste som hjelper mot gammelt septik søl, er rengjøring pluss overmaling. Men dette var ikke problemet her.

Videre en takk til bukt. Skal følge opp ebay tipset ditt. Ser absolutt ut til å være noe for meg her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...