upperten Startet 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 2.Januar.2012 Er på jakt etter en rimelig ozongenerator til fjerning av røyklukt og annen dårlig odør i båten til en kompis. Har googlet og funnet eksemplarer til ca. 5.000 og oppover. Noen som vet om rimeligere versoner og som likevel duger. Det er jo ikke store volum det er snakk om i akterkabin og salong på en 28 foter. På forhånd takk foreventuelle tips. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Røyklukt har jeg ikke erfaring med, men dette var jo en dyr løsning. Og hjelper det egentlig hvis en ikke fjerne årsaken til lukten? Hvilken type båt er dette? Er kjølen rengjort? Hva med septikslanger? Her er forresten en del tips: Hvordan fjerne gammel båtlukt? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
bukt Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Jeg kjøpte denne http://www.ebay.com/itm/Alpine-living-7000mg-Ozone-Generator-Air-Purifier-us-/110294617863?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19ae124f07 på 7000mg på ebay som funker som f... er mange billigere og mindre modeller der og... ville sjekket der... en på størrelse med min er overkill til en liten båt ... den skal dekke et rom/område i 200kubikk med luft. Redigert 2.Januar.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Vår erfaring er at kilden til lukten må fjerner dersom det har vært lukt over lang tid i båten. Vår båt hadde lekkasje i septik.systemet noe som vi prøvde å fjernet med alle tenkelige metoder. Vi fant ut at det som hjelper er å skifte ut deler eller "isolere" lukten med minst to strøk maling. Men dersom lukten ikke har "satt seg" over tid, kan en grundig rengjøring gjøre mye. Sitér dette innlegget Link to post
Snakkes Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Bukt:Hvor ofte må du skifte ozonplaten på den, og hvor får du tak i ny? Pris på de? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 (redigert) Bukt:Hvor ofte må du skifte ozonplaten på den, og hvor får du tak i ny? Pris på de? Ifølge produsent er bytte etter 6000 timer bruk så for min del aldri 6000 timer er mye, dvs 250 dager i et strekk med kontinuerlig bruk døgnet rundt. Redigert 2.Januar.2012 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
upperten Svart 2.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Hjertelig takk for innspill ! Til Bergen dørk og pettersand; ja årsaken er fjernet. Den forrige eieren. Han var storrøyker. Riktig som du sier pettersand, det eneste som hjelper mot gammelt septik søl, er rengjøring pluss overmaling. Men dette var ikke problemet her. Videre en takk til bukt. Skal følge opp ebay tipset ditt. Ser absolutt ut til å være noe for meg her. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Eddikk er også et godt tips. Sett noen glass med edikk rundt omkring i båten og la glassene stå et par døgn. Det skal hjelpe på sur sigarettrøyklukt som har festet seg. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Ribtjenester Svart 2.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2012 Hvis du er i nærheten av meg kan du sikker låne, har noen liggende:) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.