Landkrabbene Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Er det noen her son har prøvd å få tak i "123ignition" forhandlere i senere tid? Jeg prøvde å ringe både norsk og svensk forhandler i dag, men det ringte ikke hos den norske, og på det svenske var det bare beskjed om at nummeret var sperret for inngående samtaler. Er det bare fordi det er lørdag, eller er det andre årsaker til at de ikke var å få tak i? Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 29.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2014 Jeg har ikke hatt noen kontakt med 123ignition nylig, men har du forsøkt å sende email til aryan.schmitz@123ignition.se Han har ihvertfall vært flink til å svare på email tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 30.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2014 (redigert) Jeg sendte mail i natt, så da får jeg vente og se om det blir noe svar. Er det noen her som har prøvd 123ignition, og som IKKE er fornøyd da. For vårt vedkommende gjelder det en Volvo Penta aq140A. Redigert 30.Mars.2014 av Landkrabbene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 1.April.2014 Link til dette innlegget Svart 1.April.2014 Jeg er kjempefornøyd! Starter lettere, går jevnere (særlig på tomgang), bruker mindre bensin og null vedlikehold. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Landkrabbene Svart 2.April.2014 Link til dette innlegget Svart 2.April.2014 Da har jeg bestilt 123ignition fra Classic Parts. Fikk svar på telefon der, og fikk også svarmail fra han Aryan i Sverige. Så begge "er oppe og går" :) Billigst blir det faktisk fra Classic Parts. Nå håper jeg bare at tenninga blir enklere å håndtere. Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Da er "123ignition" ankommet og montert. Ga først ingen gnist på pluggene, så ny coil ble kjøpt på Biltema (Ræltema). Et forsøk på å skifte over kabelsko fra den gamle coilen førte til at gjengepinnen den ene kabelskoen skulle inn på knakk på den nye coilen. Gjengepinnen viste seg å være hul med en tynn ledning gjennom. Forbannet tåpelig løsning som gir en skrue omtrent uten gods. Gjorde da et forsøk til med den originale coilen, men plukket da av det som vel må være en mostand, og koblet coilen utenom denne. Og da ble det gnist, motoren startet og gikk temmelig bra med bare mindre behov for ørsmå justeringer. Sitér dette innlegget Link to post
scand26hc Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Jeg har 123 på min vp231 v8 jeg synes den går veldig bra. Helt fantastisk på tomgang Stille som ei mus selv uten motorlokkene på. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 (redigert) Om originalcoilen din hadde formotstand så må du nesten benytte en på den Redigert 9.April.2014 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) Hei Plutonium. Det er originalcoilen som sitter i båten nå, og den fungerer uten denne svarte lille "dingsen" som vel er en formotstand. Med formotstanden er gnist på pluggene totalt fraværende. Egentlig rimer jo dette dårlig, men slik er det. Motoren er en aq140A. Hadde store problemer med i det hele tatt å starte den med den originale stifttenninga, men prøvde aldri uten coilens formotstand med dette. Er det slik at 123ignition tenninga tåler, og / eller trenger mer spenning. Må legge til at med alt det originale montert slik det skulle være, var det gnist og tenning, også med formotstanden. Redigert 10.April.2014 av Landkrabbene (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Må legge til at med alt det originale montert slik det skulle være, var det gnist og tenning, også med formotstanden. Sitér dette innlegget Link to post
Landkrabbene Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 Snakket med classic parts som er forhandler fir 123ignition i dag. Produsenten oppgir at coil "ikke må ha formotstand på under 1 ohm". Underforståt sier vel det at formotstad SKAL brukes, og da på mer enn 1 ohm.. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 ja om 123 krever det så må du nesten det. Tenkte i utgangspunktet på for coilens levetid eg når eg skreiv. Den skal sikkert ha rundt 9 volt og med full peising innpå så vil den bli overopphetet. Du får jo coilen beregnet uten formotstand men det hjelper for så vidt lite om 123 er beregnet med. Motstanden din er sikkert gåen, men man får ta tak i slikt. Trenger ikkje være original men bør ha samme resistans Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 10.April.2014 Link til dette innlegget Svart 10.April.2014 (redigert) Det er ikke noe krav til forkoblingsmotstand med 123ignition. Den skal fungere med original coil og ikke alle bil og båtmotorer har coil med forkoblingsmotstand som standard. Vi har heller ikke noen motstand på coilen i vår AQ151. Kravene til motstand gjelder når man har en coil som faktisk er laget for bruk med motstand. Jeg ville heller ikke koblet forbi motstanden på en coil som er designet for dette. Redigert 10.April.2014 av kromfelgen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.