Jump to content

2006 Mercury 115 4-t kutter når den er kald

Bøljan Blå

Recommended Posts

Høres merkeligt ut.

Hadde selv en 2006 modell på en Skibsplast 655, og den lå ute hele vinteren 06/07, var ute flere ganger i opptil flere kuldegrader, aldri noen problemer.

Men som du skriver så kan det jo være en sensor eller lignenede som "sperrer" for signaler.

Kan det hvere så "enkelt" som att du har fått vann/irr/fuktighet på en av pluggkablene, og at det går bort når det har "tørket" opp.

2006 da er det ev samme motor som Yamaha brukete (byttet i 2007), som igjen er byggd på blokka tl\il Ford Focus er deg meg blitt fortalt.

Car veldig godt fornøyd med min, hade den i 1,5 år.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Har du undersøkt bensinfilteret som er under motordekselet,er det vann i dette??. Videre må du sjekke eventuellt grovfilter/vannutskiller som kommer i fra tanken,

En moderne motor krever reint drivstoff uten vann. Deretter må du undersøke om motoren går på alle sylinderene, start opp motoren (når den er kald),la den gå i en 2-3 minutter stopp den og skru ut tennpluggene og se om en av pluggene er våte eller unormalt sorte, er den det er sannsynligheten stor for at denne tennpluggen eller coilen

på denne sylinderen er gåen.( en defekt injektor er også en mulighet)

Redigert av Verado (see edit history)

Den stopper ikke, det er bare et rykk i eit kvart sekund ca, den kutter et øyeblikk .

Den starter fint når den er kald, og har desse rykka bare til den er blitt varm.

Men det er ingen av dere som har samme motor som har dette "problemet"?

Det begynner på ca 2000 omd. og så jobber eg meg gradvis opp i turtall.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...