Bøljan Blå Startet 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2012 Hei, Har en 2006 mod Mercury 115Hk 4 takter. Den kutter når den er kald, virker som om det er en form for motorvern, det er bare et rykk før den er i gang i gjenn. Må gi gradvis mere og mere turtall til den blir varm for å ungå dette. Det tar ca 10 -15 min, før den går heilt fint. Skal den være sånn? Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Høres merkeligt ut. Hadde selv en 2006 modell på en Skibsplast 655, og den lå ute hele vinteren 06/07, var ute flere ganger i opptil flere kuldegrader, aldri noen problemer. Men som du skriver så kan det jo være en sensor eller lignenede som "sperrer" for signaler. Kan det hvere så "enkelt" som att du har fått vann/irr/fuktighet på en av pluggkablene, og at det går bort når det har "tørket" opp. 2006 da er det ev samme motor som Yamaha brukete (byttet i 2007), som igjen er byggd på blokka tl\il Ford Focus er deg meg blitt fortalt. Car veldig godt fornøyd med min, hade den i 1,5 år. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
tkb Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Kjøpte en ny Suzuki DF 115 for noen år siden, og den stoppet med jamne mellomrom (ca 2 min)før den ble varm. Da gikk den fint. Det viste seg å være kamvinkelsensor som som var defekt. Det kan være en sensor som fjusker. Er vel endel av dem til forskjellige formål. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Halla Jeg har en 2004 md. Den er ikke sånn. har aldri stoppet når den er kald. Har lit høyere turtall bare når den er kald.. 1100 tror jeg det var. turtallet synker når den blir varm. men slik er jo normalt. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 3.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 (redigert) Har du undersøkt bensinfilteret som er under motordekselet,er det vann i dette??. Videre må du sjekke eventuellt grovfilter/vannutskiller som kommer i fra tanken, En moderne motor krever reint drivstoff uten vann. Deretter må du undersøke om motoren går på alle sylinderene, start opp motoren (når den er kald),la den gå i en 2-3 minutter stopp den og skru ut tennpluggene og se om en av pluggene er våte eller unormalt sorte, er den det er sannsynligheten stor for at denne tennpluggen eller coilen på denne sylinderen er gåen.( en defekt injektor er også en mulighet) Redigert 3.Januar.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Blå Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2012 Den stopper ikke, det er bare et rykk i eit kvart sekund ca, den kutter et øyeblikk . Den starter fint når den er kald, og har desse rykka bare til den er blitt varm. Men det er ingen av dere som har samme motor som har dette "problemet"? Det begynner på ca 2000 omd. og så jobber eg meg gradvis opp i turtall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.