BaylinerKenneth Startet 3.Januar.2012 Del på Facebook Startet 3.Januar.2012 Hullet i hekken på båten min er for stort til 280 skjoldet jeg skal ha på, hva kan eg gjøre??? :confused: :confused: :confused: Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Støpe igjen deler av hullet. Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 3.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Hvordan da? hvordan skal jeg få det 100% riktig ut ifra hvordan drevet skal stå? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Januar.2012 Del på Facebook Svart 3.Januar.2012 Du må støpe igjen hele hekken først, så må du skjære ut hullet for 280 drevet. Dette fins det maler til Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
SF Svart 4.Januar.2012 Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Hvilket drev har stått på før? Det finnes også adapterplater å få tak i som overgang mellom noen drevtyper. Her en type som går fra Volvo 290 til Mercruiser Alpha / Bravo drev Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
HomerSimpson Svart 4.Januar.2012 Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 (redigert) Jeg byttet for noen år siden fra gammelt OMC drev til Mercruiser alfa one drev. Fikk et båtverksted til å støpe igjen hekken, lage nytt hull til Mercruiser drevet og montere motor ned i motorrom. Betalte ca 15000.- for denne jobben. Redigert 4.Januar.2012 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
BaylinerKenneth Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Skjoldet til 290 drevet, er det støre enn 280 drevet?? Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 4.Januar.2012 Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 ja litt større men ikke mye, hva har vært montert? omc? Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 4.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Januar.2012 Er ganske sikker på at det er 290 som har stått på før da, siden hullet var ikkje mye for stort men stort nok til at det ikkje kan festes på som det er.. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Da er det jo bare og montere plata til 290 drevet. Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Men eg har ikkje 290 splata, eg har 280'en Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Da har du alternativet mellom en støpejobb eller skaffe deg en brukt 290 bakplate, pluss opphengsgaffel ++. Sistnevte selges fra tid til annen ganske billig på finn. Søker du litt i gamle tråder her på BP finner du gode beskrivelser på støpejobben, mange som har gjort dette før deg. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Moyja Svart 5.Januar.2012 Del på Facebook Svart 5.Januar.2012 Å støpe på er vanskelig og få bra, tror heller jeg ville bygge om til 290 sitt oppheng det er jo ikke så mye arbeide og så får du jo hydraulisk tilt Evt selge 280èn og kjøpe inn 290 En annen mulig er og støpe på, montere en alu plate inne og ute for og forsterke men det er jo ikke mye pent da Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.