Jump to content

Farlig montering av svinger

lofot2

Recommended Posts

nokia_171.jpg

Oppdaget med skrekk at svingeren som går gjennom båten er dårlig montert. Båten ligger ute på sjøen. Det er ikke montert en ordentlig kloss som muttra/tettemiddel skal presse mot, kun en liten løs! kloss på ene siden av muttra. Har noen gode råd for hvordan jeg skal ordne dette mens båten ligger på sjøen. Er redd for å røre på dette. Har lagt med et bilde. :sailing:

Er flensen skikkelig limt mot skroget i fra undersiden vil dette holde greit.

Anbefaler og ikke røre noe / prøve å skru mens båten ligger på sjøen.

Det beste er å prefabrikere en kloss/ nytt underlag og få løftet båten slik at dette kan utbedres trygt.

Ellers kan den løse klossen støpes fast slik at den ligger fast frem til neste gang påten skal på land.

Om det ikke er lekasje fra før så tror jeg ikke du trenger å gjøre noe med det! du har et lit ujevnt press på flata til den mutteren, men det er jo ikke noen krefter som virker inn her så sånn sett så er det jo ikke noe problem. Det har nok gått lit fort for dem som gjorde instalasjonen ser det ut som.. ikke akkurat fagjobb

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Lurer på en ting jeg. Kan dette være gjort med vilje for å få svingeren til å fange litt større vinkel fremover? Den er montert i vinkel ser det ut som, hvertfall er nok det meningen med å kun legge inn høyere låseinngrep (Klossen) på den ene siden av mutteren.

Det kan godt hende at denne hjemmelagde miksen måtte til for å få giveren jevnt med skroget utvendig, det er helt sikkert en grunn til at dette er gjort, som du bør finne ut først.

Hvis så er tilfelle ville jeg fått dreid ut en ring av POM,som jeg kunne erstatte alt inni båten med.

Tror også min konklusjon vil være å vente med det til båten er på land. Følg med det i mellomtiden, holder sikkert i mange år, sålenge du ikke direkte støtter borti svingeren innvendig eller utvendig.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...