lofot2 Startet 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2012 Oppdaget med skrekk at svingeren som går gjennom båten er dårlig montert. Båten ligger ute på sjøen. Det er ikke montert en ordentlig kloss som muttra/tettemiddel skal presse mot, kun en liten løs! kloss på ene siden av muttra. Har noen gode råd for hvordan jeg skal ordne dette mens båten ligger på sjøen. Er redd for å røre på dette. Har lagt med et bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Ville ikke rørt dette før du skal opp, Selv om klossen skulle forsvinne er det begrenset med vann som kan komme opp der, normalt er det brukt tetttingstoff i tillegg. Skal du opp med båten kan du fikse på dette, litt glassfiber etterfulgt av sliping så får du en pen flate. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Om du rengjør godt og fyller på med Sikaflex eller lignende der det gliper og rundt gummiklossen så denne limes fast så burde du vel være berget. Så litt tvilsomt ut ja... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hanto1 Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Er flensen skikkelig limt mot skroget i fra undersiden vil dette holde greit. Anbefaler og ikke røre noe / prøve å skru mens båten ligger på sjøen. Det beste er å prefabrikere en kloss/ nytt underlag og få løftet båten slik at dette kan utbedres trygt. Ellers kan den løse klossen støpes fast slik at den ligger fast frem til neste gang påten skal på land. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2012 Holder i rikeslig mange år det der. Den sitter nå klemt på to sider av mutter samt er limt Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Om det ikke er lekasje fra før så tror jeg ikke du trenger å gjøre noe med det! du har et lit ujevnt press på flata til den mutteren, men det er jo ikke noen krefter som virker inn her så sånn sett så er det jo ikke noe problem. Det har nok gått lit fort for dem som gjorde instalasjonen ser det ut som.. ikke akkurat fagjobb Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jori Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Lurer på en ting jeg. Kan dette være gjort med vilje for å få svingeren til å fange litt større vinkel fremover? Den er montert i vinkel ser det ut som, hvertfall er nok det meningen med å kun legge inn høyere låseinngrep (Klossen) på den ene siden av mutteren. Det kan godt hende at denne hjemmelagde miksen måtte til for å få giveren jevnt med skroget utvendig, det er helt sikkert en grunn til at dette er gjort, som du bør finne ut først. Hvis så er tilfelle ville jeg fått dreid ut en ring av POM,som jeg kunne erstatte alt inni båten med. Tror også min konklusjon vil være å vente med det til båten er på land. Følg med det i mellomtiden, holder sikkert i mange år, sålenge du ikke direkte støtter borti svingeren innvendig eller utvendig. Sitér dette innlegget Link to post
lofot2 Svart 5.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Takk for konstruktive svar. Tror ikke jeg skal gjøre mere enn å sikkre den med Tec 7 fram til den skal på land til våren. Skal da lage en ny kloss som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 (redigert) sånn kan det gå når man er drita full og legger seg under båten i stummende mørke og borrer ville vertfall ikke rørt den før båten var oppe Redigert 5.Januar.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2012 Slapp av , dersom den er fuget, du kan vel se om det kommer opp noe fugemasse i hullet rundt stammen? Men ikkje kjør i is med båten i vinter.. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.