Jump to content

HØY VANNSTAND IGJENN!

Sabeltann

Recommended Posts

:flag:

Swande,jeg husker at det drev båter rundt i mammut krysset i Tønsberg. Det må ha vært rundt 84-85.

Så rimelig stille ut på østsida her i dag men på vest sida var det rimelig bra svært svell.

Det var i -87 Thor. :wink:

Husker det godt, da jeg hadde tatt opp båten kvelden før, så jeg og fatter`n kjørte bare rundt å hjalp andre. Det var b.l.a. fullt kaos på Valløy.

Båthilsen fra Fernanda.

Ser ut som "han Rasmus" ikke har tenkt å gi seg, riktig enda!

Været står på igjen, fra SSV - og lager litt "huskestue" og litt mer dramatikk, enn det jeg har sansen for akkurat nå. Trodde at det værste hadde gått over på søndag, men.......

Tangen, mandag, 10. januar 05 - kl. 11:30

Bilde

Legg merke til den hvite prammen, med grønn esing, på innsiden av sjarken, den er mer eller mindre i lufta!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Ser av vindmåleren på Skjærhalden at vindkastene nå er nede i under 10m/s

Av en eller annen merkelig grund er WeVind på Skjærhalden ALLTID mye snillere enn tilsvarende målinger rundt omkring - kanskje Amorosa kan fortelle hvor følerne / giverne er plassert? - tipper at det faktisk blåser en 15 m/s fra SSV akkurat nå.

Når det er sagt så har du ytterpunktet på KULING (Drøbak), som nesten alltid viser orkan når været står på fra SV.....

Klippet fra MSN-Weather / Norway:

MSN

Bilde

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Mer lavtrykk onsdag ... ned mot 960 hPa på Ørlandet ... 6,5-7 m. bølger ... 30 kn vind på morrakvisten ... å huff og huff!  Må nok tjore deg med en trosse til, John_Kr!!

Først må jeg si at jeg liker ikke denne sterke vinden, ble litt påvirket av situasjonen etter stororkanen (nyttårsorkanen) i januar 92 (trur jeg).

Her fikk jeg alle vinduene mot vest steisprutskadet (måtte bytte alle vinduene), deretter ble pipa kappet, deretter mistet jeg ca 200 takstein.

Dette er ikke morro.

:headbang:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...