John_Kr Svart 9.Januar.2005 Del på Facebook Svart 9.Januar.2005 Det er meldt ekstrem høy vannstand i morgen mandag - Risikoen for høy vannstand fra mandag er stor på strekningen Stad til Narvik, sier vakthavende meteorolog ved Vervarslinga på Vestlandet, Kristine Djesdal, til NTB. Se her: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article944377.ece Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
JanS/EIR Svart 9.Januar.2005 Del på Facebook Svart 9.Januar.2005 Takk for varsel, John_Kr. Skal sende noen ut for å sjekke flytebryggene i Gygrehavn i morgen! ( Springflo/stormflo viste seg å være et problem for konstruksjonen vår der ute) mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
fernanda Svart 9.Januar.2005 Del på Facebook Svart 9.Januar.2005 Swande,jeg husker at det drev båter rundt i mammut krysset i Tønsberg. Det må ha vært rundt 84-85. Så rimelig stille ut på østsida her i dag men på vest sida var det rimelig bra svært svell. Det var i -87 Thor. Husker det godt, da jeg hadde tatt opp båten kvelden før, så jeg og fatter`n kjørte bare rundt å hjalp andre. Det var b.l.a. fullt kaos på Valløy. Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Walter_S Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Ser ut som "han Rasmus" ikke har tenkt å gi seg, riktig enda! Været står på igjen, fra SSV - og lager litt "huskestue" og litt mer dramatikk, enn det jeg har sansen for akkurat nå. Trodde at det værste hadde gått over på søndag, men....... Tangen, mandag, 10. januar 05 - kl. 11:30 Legg merke til den hvite prammen, med grønn esing, på innsiden av sjarken, den er mer eller mindre i lufta! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Careka Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 På onsdag får vi mer i de sørlige strøk. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Arvid_A Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Ser ut som "han Rasmus" ikke har tenkt å gi seg, riktig enda! Ser jo rimelig friskt ut der nede, ja! Det er vel ikke annet å gjøre enn å håpe at både brygga og tampene holder! Ser av vindmåleren på Skjærhalden at vindkastene nå er nede i under 10m/s, så da er kanskje det verste over så langt... ? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 (redigert) Ser av vindmåleren på Skjærhalden at vindkastene nå er nede i under 10m/sAv en eller annen merkelig grund er WeVind på Skjærhalden ALLTID mye snillere enn tilsvarende målinger rundt omkring - kanskje Amorosa kan fortelle hvor følerne / giverne er plassert? - tipper at det faktisk blåser en 15 m/s fra SSV akkurat nå. Når det er sagt så har du ytterpunktet på KULING (Drøbak), som nesten alltid viser orkan når været står på fra SV..... Klippet fra MSN-Weather / Norway: MSN Redigert 10.Januar.2005 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
John_Kr Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 (redigert) Venter stormen inn nå kl.1900. Vannstanden har vært svært høyt i dag kl.1200, ca 0,8-1,0 meter over normal vannstand. Det er lenge siden jeg har fått fylt båtnaustet med vann og tang. Stormen kom nå kl1805 Redigert 10.Januar.2005 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skipper Worse Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Stormen kom nå kl1805 Tjor deg fast i naustet, John_Kr, du står han nok av! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
John_Kr Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Tjor deg fast i naustet, John_Kr, du står han nok av! Ja håper det, "han" røsker godt i huset nå. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Skipper Worse Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Ja håper det, "han" røsker godt i huset nå. Mer lavtrykk onsdag ... ned mot 960 hPa på Ørlandet ... 6,5-7 m. bølger ... 30 kn vind på morrakvisten ... å huff og huff! Må nok tjore deg med en trosse til, John_Kr!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
John_Kr Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Mer lavtrykk onsdag ... ned mot 960 hPa på Ørlandet ... 6,5-7 m. bølger ... 30 kn vind på morrakvisten ... å huff og huff! Må nok tjore deg med en trosse til, John_Kr!! Først må jeg si at jeg liker ikke denne sterke vinden, ble litt påvirket av situasjonen etter stororkanen (nyttårsorkanen) i januar 92 (trur jeg). Her fikk jeg alle vinduene mot vest steisprutskadet (måtte bytte alle vinduene), deretter ble pipa kappet, deretter mistet jeg ca 200 takstein. Dette er ikke morro. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
black Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Her ligger en referanse til diverse uværsbilder fra Sørlandet : http://www.fedrelandsvennen.no/bildeserier/ Her er det blant annet motiver fra bryggeanlegg og opplagringsplasser. Skulle gjerne vært i fyret på Lindesnes når det virkelig stod på. Sitér dette innlegget Link to post
Intruder Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Her ligger en referanse til diverse uværsbilder fra Sørlandet : Stilige bilder, er oppvokst i Mandal selv så jeg husker godt jeg syntes det var morro å sykle i gatene etter storm og i høyvann Intruder Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 10.Januar.2005 Del på Facebook Svart 10.Januar.2005 Først må jeg si at jeg liker ikke denne sterke vinden, ble litt påvirket av situasjonen etter stororkanen (nyttårsorkanen) i januar 92 (trur jeg). Vindmåleren bedriften jeg jobber i hadde på Måløy ga seg etter et vindkast på 127 knop. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.