Wauquiez32 Startet 8.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2012 Hei, jeg trenger litt ekspertråd her; vi må bytte motor i vår seilbåt - den som står i er en Volvo Penta MD 2b (den er død) og jeg har funnet en gunstig Yanmar 3ym30 jeg vurderer ¨å kjøpe. MEN: selve kjøpet er en stor investering, særlig med tanke på at båten er en 1974 modell og jeg lurer da på om det vil blir veldig mye dyrere å montere inn ny motor som er fra en helt annen produsent.. Det er vanskelig å vurdere om man skal investere nærmere 50.000 i ny motor + mange tusen i montering i så gammel båt.. Mange sier at det er dumt å bruke penger på å sette inn ny gammel motor, da får man knapt nok solgt, mens andre mener at man aldri får igjen pengene v investering av ny motor... Tusen takk for gode råd fra erfarne båtfolk:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2012 Eg har brukt 50 båtlapper på slanger/kalesje/pumper +++ på 3 år. Det føles greit. Men eg hadde aldri brukt på mye penger på motor i en så gammel båt. Du må veie opp verdi på båten med vs uten motor. Kanskje det gir god markedspris for båten. Kanskje en nevenyttig kompis med litt fritid kan få liv i den du har igjenn? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ingar Svart 8.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2012 At du ikke får ingen pengene er det ingen tvil om, vi hadde et skrekkesempel her på forumet nylig. Et medlem monterte ny motor i en gammel seilbåt og fikk vel knapt igjen kostnaden ved motorbyttet når han solgte. Mao gikk selve båten "gratis" og han tapte mye penger. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31508873 Nå oppgir du ikke hva slags båt det er snakk om, det har også betydning. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2012 Kjenner flere tilfeller der folk ikke få i nærheten hva de har investert i ny motor. Bare følg med på finn.no når det gjelder båter fra 70-tallet. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
krone Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 (redigert) I forhold til en ny Yanmar må dette være et bedre alternativ: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=32736768 20 hestern herfra er en kubota motor. Redigert 16.Januar.2012 av krone (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.