Jump to content

Etterlyser stjålet seilkatamaran. Foutain Pajot Lavessi

Tom Rør

Recommended Posts

En kompis har blitt frastjålet en Foutain Pajot Lavessi 40 fot, fra Aker brygge. Hvis noen har sett en sånn på vei ut fjorden, må Dere sende meg en IM.

Båtens navn, er EYDIS. Den har hvitt seil, med blått bomtrekk. Den kan ha blitt stjålet allerede før jul, da eier har vært bortreist.

Denne båten er såpass spesiell, at det kan være lett å huske den hvis den kom utover fjorden på denne tiden av året. Merkelig båt å stjele, da den vekker såpass oppmerksomhet.

All info tas i mot med takk.

Mvh: Tom

image335.jpg

Redigert av Ingar (see edit history)

Hvilket Hull # har den, ?

og er den reg i skipsreg ? hvilket kjennetegn.

det er flere forums som dekker hele verden, dette kan legges ut på og da vil mange øyne være rettet mot å finne den.

Har den AIS ombord ? (enkle tyver vet ikke hvordan dette skal slås av )

Mer info, det du har eller kan skaffe, her finnes mange kanaler som kan brukes. for å finne den.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

På den hjemmesiden står det at båten har ais, men finner ikke noe spor av mmsi 257745290 på marinetraffic.

Du finner den ikke der uten at de har vært inne og regst den der.

Da hadde det vært til god hjelp.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Horten vts har radar som kan spoles tilbake. Indre oslo havn er nok dekket

Horten VTS har Færder til Steilene som sitt område. Steilene og inn er området til Oslo Havn.

Men hva med en epost med bilde til fergerederiene?

DFDS, Color Line, Stena, Bastø-Fosen. Det er klin umulig å komme ut av fjorden uten å ha blitt sett fra minst en av disse fergene.

Vet du når denne båten kom til aker brygge? Jeg kjenner også eieren, men har ikke sett den på Herbern i høst i det hele tatt. Jeg jobbet på Herbern i midten av desember og kunne i hvert fall ikke se båten hans noe sted da. Lå den i nærheten av servicebygget der hvor den andre ligger eller har han ligget et annet sted i år?

Jeg har hatt en slags "helgebolig" på aker brygge siden 15 oktober. Har vært der flere ganger i måneden siden da. I denne perioden har jeg ikke sett den båten. Så da må dte jo ha skjedd før dette. Syns det er litt muffens her. Eie en båt til 2-3 mill og ikke se til den i en periode på 2,5 måneder? Veldig rart...

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Jeg har hatt en slags "helgebolig" på aker brygge siden 15 oktober. Syns det er litt muffens her. Eie en båt til 2-3 mill og ikke se til den i en periode på 2,5 måneder? Veldig rart...

Båten ble flyttet fra Fornebu, da isen la seg der, og han bodde i båten, men det kan nok hende at den kom i mellom dine helgebesøk. Er nok ikke noe "muffens". Eier var bortreist fra den 19 des. eller deromkring, så hvor du får 2,5 mnd. fra skjønner jeg ikke :confused:

Båten ble flyttet fra Fornebu, da isen la seg der, og han bodde i båten, men det kan nok hende at den kom i mellom dine helgebesøk. Er nok ikke noe "muffens". Eier var bortreist fra den 19 des. eller deromkring, så hvor du får 2,5 mnd. fra skjønner jeg ikke :confused:

Er det is på fornebu?

I så fall burde jeg ha sett båten. Var mye på "hytta" i desember og den ligger sånn at jeg må gå nesten hele "den lange brygga" for å komme til den. Katamaranen kan i så fall ikke ha ligget der en uke engang.

Redigert av Sun Flyer (see edit history)

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...