Jump to content

Hvordan montere defroster ut fra en yanmar 4jm-te?

ranaplast

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Hei!

Jeg har ikke erfaring med defroster og 4JM-TE, men med 4JH-TE. Det kan kanskje komme ut på ett hvis motoren har uttak for ekstern sløyfe for kjølevatnet. Jeg monterte defroster med 4 uttak for varmluftslange (10 Kw typen*). Jeg monterte også en ekstra pumpe i kjølesløyfen fordi jeg var redd for at det ikke var trykk nok da jeg hadde allerede v.v.tank i den samme sløyfen. Imidlertid ikke noe problem, behøvde ikke kjøre pumpa.

*Det finnes også en mindre type med to uttak, men hvis du har plass bør det være ok med 10 Kw. Disse har gjerne vifte med 3 trinn. Stjeler litt varme fra kjølingen på motoren, men min motor hadde i alle fall kapasitet nok for å kunne kjøre viften på fullt.

Tilføyet: Du bør montere kraner må motoren på inn/ut slik at du kan stenge om det skulle oppstå lekkasje.

Redigert av Zach (see edit history)

Takk for det Zach. Jeg skal ikke ha noen bereder i båten, så kanskje det vil være tilstrekkelig trykk i sløyfa. Kan jeg spørre hvor stor båt du monterte denne defrosteren i? Båten min er en kalesjebåt, dvs ingen bakvegg, og i Troms er det ikke veeeldig mange varme dager ila sommeen. Derfor ønsker jeg en tilstrekkelig stor defroster.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...