Kenneth 85 Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Takker! Pratet med forrige eier og ble enda mer trygg på motoren.. Ny starter, dynamo, noe rundt tenninga, vært ute og blitt sandblåst og lakkert.. Tatt opp og gjort reint alt av kjølekanaler +++ Gleder meg til å hente den!! Ser veldig frem mot sommer!!! :sailing: Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Dette sier vel sitt...!!! Hva er sjømanns impeller ? Hvem bruker fritidsbåt i kontinuerlig drift? Idiot svar!!! Det er sikkert bare en skrivefeil. Sjøvannsimpeller, kanskje? Og hva er galt med å referere til skifte hver 3. måned ved kontinuerlig drift? Enhver vil skjønne at det skjer skjeldnere hvis man bruker båten et par dager i året. Synes det siste du skrev der var unødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 (redigert) Dette sier vel sitt...!!! Hva er sjømanns impeller ? Hvem bruker fritidsbåt i kontinuerlig drift? Idiot svar!!! Må bare henge meg på litt..maken til svar! Nå er det vel lett å ta feil av en bokstav ut at det må kommenteres på en slik måte. RoJo har for øvrig rett, det er vel ikke uvanlig at motorer brukes i kontinuerlig drift?.. Da er det bare et regnestykke for fritidsbåteieren. Jeg synes du, Litt Peiling, skylder RoJo en unnskyldning. Redigert 14.Januar.2012 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Plattgatter 76 Svart 12.April.2012 Del på Facebook Svart 12.April.2012 Hei :) Lurer på om det er noen som har litt greie på Perkins motorer her inne :) som kan hjelpe meg litt . Det er en perkins rekke sekser etter det jeg vet og er vel fra midten av 70 tallet, Starter veldig lett og går fint men ryker noe veldig når den er kald og kommer små flekker med olje i kjølevannet bak båten :(( når den er god og varm så avtar røyken litt men ryker fortsatt en del . Den bruker ikke olje etter det jg kan se på pinnen ??? Noen som har en ide eller to og komme med :) Hilsen Tommy Sitér dette innlegget Link to post
Prolimit Svart 12.April.2012 Del på Facebook Svart 12.April.2012 Har flere gaffeltrucker på jobben med perkins motorer, går ikke å slite ut. Har en som ha gått over 26 000 timer, eneste feil har värt lekasje på diesel pumpa(lucas). Så fungerer båtmotorene like bra er det motorer for livet. Sverre Sitér dette innlegget Bavaria 37 Sport 2008, 2 X VP D4-300 Link to post
M/S Bastard Svart 13.April.2012 Del på Facebook Svart 13.April.2012 Har også en 4.236 i båten, det er en mariniseet truckmotor. Det er produsert 4,5 millioner Perkins 4.236 Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.April.2012 Del på Facebook Svart 13.April.2012 (redigert) Hei Starter veldig lett og går fint men ryker noe veldig når den er kald og kommer små flekker med olje i kjølevannet bak båten :(( når den er god og varm så avtar røyken litt men ryker fortsatt en del . Den bruker ikke olje etter det jg kan se på pinnen ??? Noen som har en ide eller to og komme med :) Hilsen Tommy Hei! Og velkommen til BAATPLASSEN. Er det lenge siden brennstoffventilene har hvert ute og fått kontrollert dyser og åpnings-trykk. Og samtidig kontrollere at inn-sug og eksosventiler har rett klaring.(varm eller kakld motor se manualen) Her er det størst mulighet for feil. Redigert 13.April.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
torbi Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 Er det register reim på perkins 217 hk,T6.3544M. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Kenneth 85 Svart 30.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2012 Hvordan olje liker denne motoren best da? Sitér dette innlegget Link to post
27 hasla Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Hei! Vi hadde mange av disse motorene i trucker på Hydro når jeg jobbet der.Når de tåler det støvet og varmen som er inne i et aluminiumsverk så tåler de alt.Veldig slitesterke motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.April.2012 Del på Facebook Svart 30.April.2012 Tror denne motoren spiser det meste av olje, jeg kjører min på 15-40w motorolje. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth 85 Svart 6.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 Hei igjen. Finnes det noen sink anoder på salt vanns siden på Perkins 4236 81hk Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Juni.2012 Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 Jepp, på min motor som jeg hadde i sjekta var det koblet på et lite røropplegg på toppen av motor, med en stor 6kant bolt med en zinkplugg inni . Det røret kom fra impellerpumpe og gikk over til oljekjøler og varmeveksler. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.