Jump to content

Erfaringer med Perkins 81hk? (1984 modell)

Kenneth 85

Recommended Posts

Dette sier vel sitt...!!! Hva er sjømanns impeller ?

Hvem bruker fritidsbåt i kontinuerlig drift?

Idiot svar!!!

Det er sikkert bare en skrivefeil. Sjøvannsimpeller, kanskje?

Og hva er galt med å referere til skifte hver 3. måned ved kontinuerlig drift? Enhver vil skjønne at det skjer skjeldnere hvis man bruker båten et par dager i året.

Synes det siste du skrev der var unødvendig.

Dette sier vel sitt...!!! Hva er sjømanns impeller ?

Hvem bruker fritidsbåt i kontinuerlig drift?

Idiot svar!!!

Må bare henge meg på litt..maken til svar!

Nå er det vel lett å ta feil av en bokstav ut at det må kommenteres på en slik måte.

RoJo har for øvrig rett, det er vel ikke uvanlig at motorer brukes i kontinuerlig drift?.. Da er det bare et regnestykke for fritidsbåteieren.

Jeg synes du, Litt Peiling, skylder RoJo en unnskyldning.

Redigert av pettersand (see edit history)
  • 2 måneder senere...

Hei :) Lurer på om det er noen som har litt greie på Perkins motorer her inne :) som kan hjelpe meg litt . Det er en perkins rekke sekser etter det jeg vet og er vel fra midten av 70 tallet,

Starter veldig lett og går fint men ryker noe veldig når den er kald og kommer små flekker med olje i kjølevannet bak båten :(( når den er god og varm så avtar røyken litt men ryker fortsatt en del . Den bruker ikke olje etter det jg kan se på pinnen ???

Noen som har en ide eller to og komme med :)

Hilsen Tommy

Hei

Starter veldig lett og går fint men ryker noe veldig når den er kald og kommer små flekker med olje i kjølevannet bak båten :(( når den er god og varm så avtar røyken litt men ryker fortsatt en del . Den bruker ikke olje etter det jg kan se på pinnen ???

Noen som har en ide eller to og komme med :)

Hilsen Tommy

Hei!

Og velkommen til BAATPLASSEN.

Er det lenge siden brennstoffventilene har hvert ute og fått kontrollert dyser og åpnings-trykk.

Og samtidig kontrollere at inn-sug og eksosventiler har rett klaring.(varm eller kakld motor se manualen)

Her er det størst mulighet for feil.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...