Jan E. Startet 11.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Januar.2012 Finner ingen samle-tråd når jeg søker? Fikk se 2 båter kjøre sammen gjennom Tjelsundet ved Harstad. Og lurer på hva slags type det er? Noe form for utsettingsbåter fra større skip? Eller et annet land svar på stridsbåt 90 kanskje? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
vallbein Svart 13.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2012 Hei Jeg tok meg den friheten at jeg la inn en link til bildene dine på ei anna båtside ,med spørsmål om noen visste noe om disse båtene. Her er svaret jeg fikk i dag (kan komme flere etterhvert). : De lå i Hellarbogen, Gratangen, hos Hærens Amfibiesenter i februar 2009. Er en del ulike nasjoner bruker å ha vinterøvelser og test av utstyr her - lurer på om ikke disse kan være engelsk, - jeg mener det var engelskmenn her å øvde på den tida. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Uten tvil samme båtene ja. Men mener jeg tok bildene for ca 1 år siden. Men så var det produsent, motorer, bestykkning, og bruksområde? En form for patruljebåt? ser ikke ut til å være store plassen til sensorer av noen betydning. Kanskje mulighet for ProtectorRWS? De ser litt for store og tunge ut til å virke som utsettingsbåter? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.