Jump to content

Trenger litt hjelp i Bergen, montere luftslange i trangt rom!

JGH

Recommended Posts

Eg har lokalisert feilen på dieselvarmeren til en Y-kobling på lite tilgjengelig plass og skulle hatt litt hjelp til å få denne på igjen. Ser ut som slangeklemmene var for dårlig skrudd til og alt har løsna. I samme slengen skulle eg fått isolert slangene.

Trenger ein person som er mindre enn meg til denne jobben, kanskje litt meir smidig og, og ikkje minst ein som ikkje lider av ett snev klaustrofobi.

Betaler selvfølgelig litt for jobben.

BOAT = Bail Out Another Thousand

Her er et lite tips: Når du har fått fatt i personell med de riktige kvalifikasjoner og setter dette sammen igjen, da er det lurt å borre et hull i slangklemmen(e) slik at når alt er montert så setter du i en skrue gjennom slangeklemmen og Y stykket.

Da vil ikke denne gli av flere ganger.

Problemet du opplever er en gjenganger, det hender gjerne selv om klemmen er godt trukket til i utgangspunktet.

Det har nok sammenheng med at slangklemmen utvider seg når det blir varmt.

Hei - såg tråden først nå. Hvis du trenger fortsatt hjelp - og hvis jeg kan være behjelpelige på noen måte stikker jeg gjerne bort til deg enten i morgen kveld eller på lørdag!

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Har fått hjelp idag av Bergen, trangt var det iallefall når han måtte inn med skallen først. Men varme blei det, og vil tru at varmen ut fra uttaka blei varmere etter isolering. Nå klarer eg ikkje halde handa foran uttaket i salongen.

Men det var rom for forbedringer sa han, ein del skarpe bend som kunne rettes ut. Men det får bli neste gang, iallefall fornøyd eg nå. 20+ grader og økende her nå.

Var det Haig Youens som har montert din varmer? Kanskje jeg bør se etter min også...

Hvordan har du isolert?

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Ja, var han som gjorde jobben, slangeklemmene løsner nok når det blir varmt og deretter kaldt. Eg kjøpte isoleringsstrømpe på maritim. Dei har 60-80mm og 90-100mm. Eg kjøpte den største for å få lettere i slangene. Var romslige den strømpa, så går sikkert an å få til med den som er mindre.

Det varte såpass lenge ja :rolleyes: Da bør en nok sikre slangene med en skrue som nevnt tidliger i tråden. Men rart det varte så kort tid, for på disse engelske harde slangene virket som om slangeklemmen fikk bedre "grep" enn hva som er tilfelle på papirslangene som selges her i landet.

Sjømann. Velkommen i stuerommet, du var vel ikke akkurat kortvokst du heller etter det jeg erindrer :flag_bp:

Sjømann. Velkommen i stuerommet, du var vel ikke akkurat kortvokst du heller etter det jeg erindrer :flag_bp:

Hehe, kortvokst er jeg ikke, men mangler øl magen giggle.gif Pleier ikke å være noe problem å komme til trange steder, med mindre det såvidt er plass til noe som helst?

Gjelder det Jeanneau Sunfast 37? Hvor i båten befinner Y-koblingen seg?

Redigert av Sjømann.22 (see edit history)

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

om det er disse sinnsykt dårlige y-stykkene og dysene som er fra maritim, så tåler de ikke varme, hadde selv problemer med det i hele sommer, slange datt av på y-stykket og dyseutak. byttet til eber sine(trur det var det) på høsten og kjørt varme hele helgen i mange helger utover høsten uten problemer.

men ikke dra slangeklemme for hardt heller, da sklir de fortere av.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...