JGH Startet 11.Januar.2012 Del på Facebook Startet 11.Januar.2012 Eg har lokalisert feilen på dieselvarmeren til en Y-kobling på lite tilgjengelig plass og skulle hatt litt hjelp til å få denne på igjen. Ser ut som slangeklemmene var for dårlig skrudd til og alt har løsna. I samme slengen skulle eg fått isolert slangene. Trenger ein person som er mindre enn meg til denne jobben, kanskje litt meir smidig og, og ikkje minst ein som ikkje lider av ett snev klaustrofobi. Betaler selvfølgelig litt for jobben. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Bergen Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Tenkte å tilby meg i morgen kveld, men ser jeg ikke oppfyller kriteriene. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Hehe, er verd forsøket, dei har jo montert det der det er. Men eg turde ikkje aleina, tenk så kjipt å sitte fast da. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
-Luna- Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Har du sett om det er mulig å demontere noe for å komme til? Hadde nylig en gjennomføring som var umulig å komme til. Demonterte kjøleskapet og der var det laget hull for å komme til Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
JGH Svart 11.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Eineste eg kan demontere der er uttak for varme i akterlugaren, men får ikkje tak i delene som skal kobles sammen. Må nok inn via ett stuerom, greit for dei som er under 0,1tonn. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Geir Hel Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Er det muligt å løste i endene for så dra heile greia ut for å teite? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Akora Svart 11.Januar.2012 Del på Facebook Svart 11.Januar.2012 Skulle hjulpet deg hvis det var i Stavanger. Men legg inn annonse på marked, hjelp ønskes :-) Sitér dette innlegget Link to post
1852 Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 (redigert) Hvor ligger båten din da? Jeg kan hjelpe deg i kveld eller på fredag dersom det ikke er for langt fra Bergen. Så spørs det om jeg oppfyller kravspesifikasjonen din da: Veier nok litt over 90 kg, men er lang og relativt slank. :) Lange armer da vettu! Redigert 12.Januar.2012 av 1852 (see edit history) Sitér dette innlegget D3 - GOC - På sjøen nesten daglig Link to post
Johannes Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Her er et lite tips: Når du har fått fatt i personell med de riktige kvalifikasjoner og setter dette sammen igjen, da er det lurt å borre et hull i slangklemmen(e) slik at når alt er montert så setter du i en skrue gjennom slangeklemmen og Y stykket. Da vil ikke denne gli av flere ganger. Problemet du opplever er en gjenganger, det hender gjerne selv om klemmen er godt trukket til i utgangspunktet. Det har nok sammenheng med at slangklemmen utvider seg når det blir varmt. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Takk for tipset, Bergen skal prøve seg ikveld. Skal sjå om eg ikkje får han til å bore og skru fast klemmene. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Hei - såg tråden først nå. Hvis du trenger fortsatt hjelp - og hvis jeg kan være behjelpelige på noen måte stikker jeg gjerne bort til deg enten i morgen kveld eller på lørdag! Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Har fått hjelp idag av Bergen, trangt var det iallefall når han måtte inn med skallen først. Men varme blei det, og vil tru at varmen ut fra uttaka blei varmere etter isolering. Nå klarer eg ikkje halde handa foran uttaket i salongen. Men det var rom for forbedringer sa han, ein del skarpe bend som kunne rettes ut. Men det får bli neste gang, iallefall fornøyd eg nå. 20+ grader og økende her nå. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 12.Januar.2012 Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 (redigert) Var det Haig Youens som har montert din varmer? Kanskje jeg bør se etter min også... Hvordan har du isolert? Redigert 12.Januar.2012 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2012 Ja, var han som gjorde jobben, slangeklemmene løsner nok når det blir varmt og deretter kaldt. Eg kjøpte isoleringsstrømpe på maritim. Dei har 60-80mm og 90-100mm. Eg kjøpte den største for å få lettere i slangene. Var romslige den strømpa, så går sikkert an å få til med den som er mindre. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
JGH Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Jaja, det varte ei veka. Må nok til å fikse dette igjen. Og denne gangen må det sikres bedre. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 (redigert) Hvor i Bergen ligger båten? Kan hjelpe deg etter jobb imorgen om du ønsker. Er ferdig på jobb i sandviken 16:30 Redigert 19.Januar.2012 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Bergen Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 Det varte såpass lenge ja Da bør en nok sikre slangene med en skrue som nevnt tidliger i tråden. Men rart det varte så kort tid, for på disse engelske harde slangene virket som om slangeklemmen fikk bedre "grep" enn hva som er tilfelle på papirslangene som selges her i landet. Sjømann. Velkommen i stuerommet, du var vel ikke akkurat kortvokst du heller etter det jeg erindrer Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 (redigert) Sjømann. Velkommen i stuerommet, du var vel ikke akkurat kortvokst du heller etter det jeg erindrer Hehe, kortvokst er jeg ikke, men mangler øl magen Pleier ikke å være noe problem å komme til trange steder, med mindre det såvidt er plass til noe som helst? Gjelder det Jeanneau Sunfast 37? Hvor i båten befinner Y-koblingen seg? Redigert 19.Januar.2012 av Sjømann.22 (see edit history) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Sjøga Svart 19.Januar.2012 Del på Facebook Svart 19.Januar.2012 om det er disse sinnsykt dårlige y-stykkene og dysene som er fra maritim, så tåler de ikke varme, hadde selv problemer med det i hele sommer, slange datt av på y-stykket og dyseutak. byttet til eber sine(trur det var det) på høsten og kjørt varme hele helgen i mange helger utover høsten uten problemer. men ikke dra slangeklemme for hardt heller, da sklir de fortere av. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Reiser vekk i helga, men om du har sjangs neste veka, så hadde det vore fint. Må nesten ha varme i båten på denne tida. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Skal alltid klare og lage tid til det. Ta og si ifra når du vet når du har tid, så skal jeg se hva jeg klarer og fikse :-) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
JGH Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Høyres bra ut. Eg har tid mandag-torsdag etter 17.00. Send meg ein Im med nummer så kan me avtale. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Januar.2012 Del på Facebook Svart 20.Januar.2012 Jobber hele neste uke fra 8-16.30, så etter 5 går fint. Sender deg melding med telefon nummer :-) Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Januar.2012 Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Da var jobben gjort, så får vi håpe det holder med skruer Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
JGH Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Januar.2012 Takk for hjelpen! Er godt å varmt her nå. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.