Mariell Startet 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Januar.2012 Har en kamerat som har en Detroit diesel 6 syl. 190hk i skøyten sin. Han tror den har type betegnelse v71 og er fra sene 60 eller begynnelsen av 70 tallet. Han turnet motoren for en måned siden, men når han skulle prøve i dag satt den. Det skulle være nok av strøm på batteriene og han hørte starter slo inn men intet mer skjedde. Noen som har forslag om hva som kan være galt? Hvis det er svinghjulet som har satt seg. Hvordan få løsnet det? Forklart enkelt siden vi begge har 12 tommeltotter når det gjelder motorer. Noen i Sandefjordsdistriktet som har lyst på en liten jobb? Eventuelt vet om firma som kjenner til disse gamle steinknuserene? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Smaapala Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Hei hva mener du med tørnet for en måned siden? Drad på starter uten start? Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Han dro den rundt på starter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
BØstrøm Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Disse motorene har ett lokk som kan klappes over luftinntaket. Det er fjærbelastet, og kan utløses ved liten berøring. Se etter hvordan dette lokket er. Er det utløst, blir det fullstendig vakuum i sylindrene, og umulig å dreie motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Jeg ville først kontrollert at motoren virkelig sitter fast. At startmotoren ikke drar den rundt kan ha flere årsaker.. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Lokket i luftinntaket er kun for nødstopp og har ingen muligheter til å blokkere motoren på denne måten, det må dog være åpent for å få motoren i gang. Mine første tanker er vann inn eksosen om det er muligheter for det. Om en sylinder står ful av vann vil det kunne blokkere motoren fulstendig og også kunne ødelegge motoren om den dras rundt på starteren. Mindre mengder vann kan gi rust og dermed få motoren til å henge seg. I begge tilfeller ville jeg prøvd med håndverktøy å tørne motoren ene eller andre vei. Om der skulle være mye vann i sylindrene så er Detroit Diesel veldig enkle å fjerne dette på. Utenfor spyleportene nede i hver sylinder er en stor luftkanal med drenering i hver ende. Sjekk at dreneringen er åpen og ta evt av et av dekslene nede på siden av blokken (et lokk for hver sylinder) og se at der ikke er vann. Når du har forsikret deg om at drenering og/eller et deksel er åpent, drei motoren manuelt et par tørn ene eller andre veien. Når du har tørnet minst et tørn sammenhengende skal alt vannet være ute av alle sylindre. Ellers kan jo startmotoren ha tatt kveld, kan jo prøve å løsne den fra motoren for å se om den sviver da... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
SveinHa Svart 12.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Januar.2012 Vestfold Skips- og Industriservice har jobbet med Detroit Diesel i flere tiår og bør være en kurant plass å søke etter hjelp... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.