Bearded Beast Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Glimrende Ble litt svett når eg såg de brune platene Blir råflott det der! Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Plutonium skrev On 19.1.2012 at 16.36: Glimrende Ble litt svett når eg såg de brune platene Blir råflott det der! Tusen takk for hyggelige kommentarer. Skal legge ut flere bilder med litt forklaring. Sitér dette innlegget Link to post
JBA Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Veldig bra! Spørs om du blir nødt til å endre tittel på tråden, 'Ombygging av Bayliner 2955', evt 'Bergliner 33'. Sitér dette innlegget Link to post
tangkvast Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Helt fantastisk!!! Ser virkelig bra ut. Ser virkelig fram til å se nye bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Tusen takk for veldig mange positive tilbakemeldinger. Etter ønske kommer det noen bilder her fra tidlig i prosjektet med forklaring om hvike materialer som er brukt osv... Her er hekken kappet av og oppbygging av "skinkene" er påbegynt. Divinycell H80 er brukt på sidene og i badeplattformen. Denne har veldig høy punktstyrke. Fikk også plass til ekstra seterad akter. Under setet blir det et stort rom for tauverk, fendere osv. : Fikk spørsmål om finishen på lakken; det er billakk finish på båten Vises ikke så godt på bilde men her er et bilde som sier litt... Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Hebbe skrev On 18.1.2012 at 6.41: Stilig, en stor jobb så langt... Kunne du også legge ut et bilde fra båten bakfra? Hadde vært stilig å sett det etter ombygging. Her er vel det beste bilde jeg har bakfra Tar med ett med innsyn oppi båten også. Daschbord er også custom made. Originalt sto det et svart plastikk daschbord der. Førerposisjonen er også egenkonstruert/bygd. Blir felt inn en portabel grill bak førerposisjonen og en liten rund vask bak denne igjen. Lager kjøleskap av plassen under førerstolen, under grillen blir det en skuffseksjon. Skuffseksjonen har jeg kjøpt på IKEA og benken er selfølgelig tilpasset målene på denne ved bygging. Under vasken tenkte jeg å montere et brannslukker skap. Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 pam skrev On 18.1.2012 at 16.19: Kom lige til at se på skroget, det er da en 2955´er og ikke en 2655, pænt meget forskel i størrelsen Jeg har kjøpt båten som en 1988 2655 Ciera. Den er bredere enn andre 2655 jeg har sett - ca 3 meter. Legger skrognr her så kanskje noen klarer å finne ut hvilken modell det er ? BL2A 43 STH 788 Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 (redigert) Dette er en 2655 Avanti Sunbridge. Produsert i Aug 87 forresten. Produsert i Valdosa, Georgia, US Redigert 19.Januar.2012 av Baatlaus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 JBA skrev On 19.1.2012 at 19.17: Veldig bra! Spørs om du blir nødt til å endre tittel på tråden, 'Ombygging av Bayliner 2955', evt 'Bergliner 33'. Har sett litt på bilder - det er nok en 2655 . Se på plasseringen av taklukene på dekket og vinduene på dekket... Mine vinduer på dekket er bygd igjen men du ser hvor de har vært. ( svakt grått felt ) 2955 : De to vinduene er plassert foran begge taklukene 2655 : De to vinduene er plassert mellom taklukene. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 (redigert) Dobbel og feilpost! Sorry! ;) Redigert 19.Januar.2012 av Baatlaus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Baatlaus skrev On 19.1.2012 at 21.31: Trenger ingen skrognummer. Dette er en 2955 Avanti Sunbridge. Produsert i Aug 87 forresten. Produsert i Valdosa, Georgia, US Ganske sikkert dobbelinst. på denne originalt, men noen få ble levert med singel Big block. Du ble nok lurt av selger, men i det minste skrøt han ikke på seg noe. ;) Hei. det spiller jo ingen rolle men bare for ordens skyld : Har du mulighet til å sjekke det opp imot skrognummer ? Takk for positive tilbakemeldinger forresten. Blir enda artigere å gjøre resten "vel" så bra da ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Hehe. Se min rettelse. Jeg måtte vist lese litt alikevel men helt sikker nå. Var sikker på 2955 helt til jeg så at denne båten har vindene som du sier, samt at den ikke har ventiler under vinduer inn i cockpiten. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 (redigert) Tre første er Merke og produksjonssted, fem neste er serienr og model, to neste er produksjonsmnd og år, 2siste er årsmodell. Tror båten skal være 9.6feet bred (297cm) Redigert 19.Januar.2012 av Baatlaus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Imponerende. intet mindre enn imponerende. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Shalom Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 VIrkelig imponerende! Minner meg om noe jeg har sett før.... Ombygging på høyt nivå /Shalom Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 (redigert) Nå har jeg aldri støpt noe i glassfiber, men har en liten plan om å kappe og felle inn ankerkrybba i bauen på båten, så her har jeg noe å lære. -ut ifra bildene og det lille jeg har lest om slikt arbeid, er det så å forstå at du f.eks på "skinkene", forøvrig en meget passende beskrivelse, først har bygget opp med platene, kuttet til formene og deretter lag på lag med fibermatter? Har du avrundet kantene på divinycellen først, når du ønsker et avrundet sluttresultat på kantene? -eller bare bygget på rikelig med fiber og slipt til avrunding? Det hadde vært artig å vite hvordan du bygget opp ramma på hardtopen. Dette gir jo nytt håp for eldre båter og jeg må innrømme at jeg ikke har sett for meg at det var mulgi å gjøre en slik forvanding. -dog misstenker jeg at du har litt erfaring med slikt fra før? :) Synes du har fått utrolig fine linjer på hardtopramma og hekken. Hvor hentet du inspirasjon til linjene? -fargevalget er jo midt i blinken i forhold til mye av 2012båtene som kommer nå, eksempelvis Grandezza 27/39. Se på båten i linken under. Grandezza 27. Der får du noen hint om mulig fargevalg på puter og interiør, bordplater etc.. Skrogfargen du har valg er jo i samma gata. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32733223 sitter her målløs på nattevakt. Redigert 19.Januar.2012 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bergliner 33 Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Eureka skrev On 19.1.2012 at 23.41: Nå har jeg aldri støpt noe i glassfiber, men har en liten plan om å kappe og felle inn ankerkrybba i bauen på båten, så her har jeg noe å lære. -ut ifra bildene og det lille jeg har lest om slikt arbeid, er det så å forstå at du f.eks på "skinkene", forøvrig en meget passende beskrivelse, først har bygget opp med platene, kuttet til formene og deretter lag på lag med fibermatter? Har du avrundet kantene på divinycellen først, når du ønsker et avrundet sluttresultat på kantene? -eller bare bygget på rikelig med fiber og slipt til avrunding? Det hadde vært artig å vite hvordan du bygget opp ramma på hardtopen. Dette gir jo nytt håp for eldre båter og jeg må innrømme at jeg ikke har sett for meg at det var mulgi å gjøre en slik forvanding. -dog misstenker jeg at du har litt erfaring med slikt fra før? :) Synes du har fått utrolig fine linjer på hardtopramma og hekken. Hvor hentet du inspirasjon til linjene? -fargevalget er jo midt i blinken i forhold til mye av 2012båtene som kommer nå, eksempelvis Grandezza 27/39. Se på båten i linken under. Grandezza 27. Der får du noen hint om mulig fargevalg på puter og interiør, bordplater etc.. Skrogfargen du har valg er jo i samma gata. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32733223 sitter her målløs på nattevakt. Hei. Platene er bygd opp først ja og slipet til riktig form før støping med glassfiber / polyester. Jeg hadde i utganspunktet ingen erfaring med glassfiber men jeg har hatt en forhåldsvis bratt lærekurve for å si det sånn! Ble kastet inn i glassfiberarbeide når jeg begynte med dette prosjektet godt veiledet av en god venn av meg som er en racer i faget. Grunnforma på overbygget er laget i slike hvite elektrorør som ble riktig plassert og deretter bøyd og limt fast med smeltelim til riktig form. Mange rør ble lagt og rørene ble justert til riktig høyde ved at jeg bygde opp reisverk i tre under : Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Jeg tilslutter mig ubetinget rosen! Hvad står der på listen før du søsætter? Hvilke planer har du med interiør mm? Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Jeg bøyer meg i støvet "Bergliner" når jeg ser hvordan du greier å integrere ny design på en så smakfull måte på en eksisterende båt.Det blir spennende å følge med videre. Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Vanvittig flott. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Bergliner 33 Svart 20.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Tusen takk for superpositiv feedback! Holder på med motorrom nå. Alt er jo røsket ut så det er herlig å bygge en "ny" båt å da får jeg gjort alt slik som jeg vil ha det. Holder på å dele av badet også. Neste innvendig er skrogtrekk osv. Har en del planer med lys både inne og ute som jeg tror blir spesielt Kommer til å legge ut bilder etterhvert. Har montert riskorn-aluplater i dørken i motorrommet da jeg synes det ser veldig "rent" og ordentlig ut samtidig som det hindrer en i å skli på den glatte gel coat finishen : Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 noen flere bilder av interiør etc? hvilken motor skal du ha i båten? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 sykt sykt sykt - fy f... for ei skute det blir - kjemperått Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Kaptein Thomas Svart 23.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 Bøyer meg i støvet! Den båten blir som ny! Fantastisk arbeid! Sitér dette innlegget Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
Bergliner 33 Svart 23.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2012 (redigert) Tusen takk for all skryt ! Blir jo nesten rent for meget. Men tror nok vi blir fornøyd med båten når den er ferdig. Alle skruer, ledninger, kabelsko, knapper, brytere - ja faktisk alt som skal inn i båten blir jo nytt så det blir som en ny båt ja. Motor står i garasjen - kjøpte den ny i USA å tollet den inn selv. Sparte faktisk 100 000,-!!! på det. Pga et veldig "kort" motorrom og innkjøpspris falt valget på en Mercruiser MX 6,2 MPI på 320 hk. Drevet er også kjøpt nytt i USA - Mercruiser Bravo III . Ang interiør så er dette ikke laget enda - jobber med saken. Nye bilder kommer etterhvert som det bygges Redigert 23.Januar.2012 av Bergliner 33 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.