Leifen2 Startet 13.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Januar.2012 hei. Jeg har fjernet gammel skottbekledning i forcabinen, og pusset bort all lim,og teaken er som ny. Er det noen som har tips om hvilken lakk som gir best resultat, og hvor mange strøk som skal til? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Jeg for min del ville ha oljet den. Om du ønsker en silkematt overflate er Owatrol Teakolje tingen, denne påføres med pensel vått i vått til det ikke trekker lenger. Deretter tørker du av overskudd med en lofri fille og du er ferdig. Om du ønsker høyglans kan Owatrol Edelolje være bra, denne blir seende ut mer som en blank lakk men er mer fleksibel. Du må regne med 4-5 strøk før det er perfekt. Om du absolutt ikke vil ha olje så har jeg også god erfaring med Epifanes teaklakk. Hvis teaken er bleket kan det være lurt med et strøk Herdins beis først for å få tilbkae den naturlige fargen. Fukt en fille med rødsprit, og tørk over flaten. Om det ser greit ut, trenger du ikke beise. Men om det virker litt vel lyst har du muligheten nå mens det er nedskrapt til å beise først... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.