Disisel Startet 13.Januar.2012 Del på Facebook Startet 13.Januar.2012 (redigert) Vurderer å kjøpe West gummibåt, men er usikker på hvordan den fungerer. Det er den som er 270cm lang som er aktuell. Den veier 22 kg. og det passer fint for meg som vil ha en båt som er enkel å stue vekk (seilbåt). Vil anskaffe meg en 2,5 hk. påhengs i tilegg. Ønsker tilbakemelding fra andre som har denne eller har sett den på nært hold. Er klar over at denne ikke er så robust som endel andre, men vi er 2 voksne som i hovedsak vil bruke den. Redigert 13.Januar.2012 av Disisel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 14.Januar.2012 Del på Facebook Svart 14.Januar.2012 Jeg kjøpte West light 200 i fjor. Jolla brukes ikke alt for mye, og kravet mitt var at den skulle være lett og lett å stue bort. Den oppfyller kravene mine. Jeg kjøpte i tillegg Honda 2,5 hester. Når jeg først skal bruke jolla ( inn til land når jeg ligger på svai) Er den lett å ta frem og jeg ødelegger ikke ryggen på å løfte en tung motor fra pushpitten. Skulle jeg hatt jolle for litt lengre turer, lek og morro, hadde jeg nok valgt noe annet. Kvaliteten ser imidlertid ut til å være god. Sitér dette innlegget Link to post
skorgenes 340 Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Kjøpte du west light ?? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Vi har nyleg kjøpt ein West Light 270. Har berre fått prøve den i litt over ei veke, men han ser ut til å fungere heilt greit. Dørken er såkalla høgtrykksdørk, som gjer han forbausande stiv sjølv om det ikkje er plater i han. Har ein 5 hk motor på. Då går han ca 10 knop med ein person om bord. Båten er sjølvlensande, noko som er greit. Kjøpte båten fordi han skulle vere lett å løfte opp på dekk utan hjelp av vinsj. Også lett å stue vekk. Er godt nøgd med båten. Ser for øvrig at West System har skrudd opp prisen. Vi kjøpte han for 3900 kr for eit par veker sidan. No er visst prisen 5790... ... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Haraune Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Har en west rib 300. ingenting feil med kvaliteten. Lages på samme fabrikk som aquaquick, bare med flere dupeditter og handtak. Bare tull å bruke tusenvis på merkevare som zodiack og valliant når kinavare har lik kvalitet... Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 11.Mars.2012 Del på Facebook Svart 11.Mars.2012 Skulle kjøpe 270 med finerdørk i fjor, men de hadde ikke flere igjen så jeg fikk 300 for rundt 3900. Trengte vel ikke så stor, men den er jo bare 30 cm lenger og ville ikke vente. Merke jo godt at den veier en god del mer en min gamle Zodiak med spiledørk. Men heiser den opp med blokker langs med akterstaget på seilbåten såderfor går det greit. Kvaliteten er god. Mener de kom med alu-dørk i fjor høst og vurderer å skifte til dette da det skal kunne kjøpes løst. Finer-platene veier jo like mye som jolla. Selvlenser er bra da jeg kom ut i liten storm med 5m krappe bølger på overfarten til Læsø i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
2rmod Svart 13.Mars.2012 Del på Facebook Svart 13.Mars.2012 Kjøpte en West i fjor (8 fot). Ungene er kjempefornøyd. De har "herjet" rundt med den, noe som kan anses som en skikkelig kvalitetssjekk Vi er meget fornøyd med båten og merket. Sitér dette innlegget Tormod Beichmann Link to post
Captain Chaos Svart 13.Mars.2012 Del på Facebook Svart 13.Mars.2012 Kjøpte en West i fjor (8 fot). Ungene er kjempefornøyd. Hvor stor motor har du på den, og planer den med ungene i? Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
S/Y Emma Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Merk at WestLight er det same som KingLight. Det står KingLight på "infoskiltet" på hekken, og dei ser nøyaktig slik ut: http://www.hfboats.com/Kinglight.asp Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
2rmod Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Hvor stor motor har du på den, og planer den med ungene i? Hei, jeg har en gammel 4hk Yamaha på den. Vi fikk den i plan med en voksen (godt foroverlent) eller med to barn (7 og 9 år). Med en voksen og ett barn fikk vi den ikke i plan. Sitér dette innlegget Tormod Beichmann Link to post
S/Y Emma Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 (redigert) På tur i ein West Light 270 med 5 hk motor. Ca 100 kg om bord (førar + bensintank). Med ein ekstra passasjer kjem båten ikkje opp i plan og går ca halvparten så fort. Redigert 16.Mars.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Captain Chaos Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Den gikk jo fin-fint. Da skal i alle fall jeg ha en sånn.. SOLGT! Hmmm..... Lurer på om den "tåler" 6HK jeg? ;) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
S/Y Emma Svart 16.Mars.2012 Del på Facebook Svart 16.Mars.2012 Er godkjent for 7,5 hk. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
kjetillunde Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Hvor sitter man å styrer? På sidepølsa? Blir ikke båten skjev da? Blir vel litt for lang ifra motoren å sitte på tofta? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Tofta vert for langt frå motoren. Eg brukar å sitte på styrbord potong. Eventuelt kan ein sitte "på kne" på dørken. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Compromise Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Kast tofta og kjøp oppblåsbart sete for gummibåt. Da slipper man å sitte på Pontongen De har flere størrelser Sitér dette innlegget /per Link to post
kjetillunde Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Smart :-) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 19.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2012 Vil en West Light 290 med 3.5hk firetakter plane med en 65kg voksen? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 20.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2012 Noen som har erfaring med å plane en gummibåt med 3.5hk? Er det mulig for en lett voksen? Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 8.Mai.2014 Del på Facebook Svart 8.Mai.2014 Nei, fins ikke å få plan på med nesten 3 m lang båt, spør du meg ! Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
sebba2 Svart 8.Mai.2014 Del på Facebook Svart 8.Mai.2014 Kanskje med en liten unge på 11 kg Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
Helge Svart 9.Mai.2014 Del på Facebook Svart 9.Mai.2014 Tofta vert for langt frå motoren. Eg brukar å sitte på styrbord potong. Eventuelt kan ein sitte "på kne" på dørken. Dersom "rotofta" er for langt fram ifm å håndtere motoren med gummibåt i plan anbefaler jeg "styrekultforlenger" (forlengerarm til påhengsmotor) når man er alene ombord og vil ha båten i plan og ha god sitte/kjørekomfort. Det er da også lettere å få gummibåten i plan med vekten mer forskjøvet framover. Det er forøvrig overraskende stor prisforskjell mellom Biltema og Maritim sine alternativer. http://www.biltema.no/no/Bat/Ovrig/Forlengerarm-for-pahengsmotor-25777/ http://www.maritim.no/motor-styring/utenbordsmotor-utstyr/tilbehor-utenb-motor/forlengerarm-pahengsmotor Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
kjetillunde Svart 13.Mai.2014 Del på Facebook Svart 13.Mai.2014 Jeg kan bekrefte det som Helge skriver over. Jeg har brukt biltema sin "styrekultforlenger" (forlengerarm til påhengsmotor). Den fungerer utmerket. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 11.Juni.2016 Del på Facebook Svart 11.Juni.2016 Jeg har akkurat kjøpt en Yamaha 2T 9,9hk motor og ser etter en jolle. Lurer på West Commando 290, de skryter av mye bra om den på West System hjemmeside. Men så kom jeg over en test av 320-versjonen som jeg ikke ble helt klok på. De sier blant annet at båten virker for liten for voksne.... og den synker mye bak med en 9,8hk Tohatsu motor før den går i plan. Og at den passer best med maks 5-6hk motor. Det rimer lite med hva de skriver på hjemmesiden synes jeg. Dere som har West Commando 270/290-modellen, hva er deres erfaringer? Hvordan er den med mye last og lite last? Er den mindre enn andre i tilsvarende størrelse? http://www.klikk.no/motor/baat/battester/article673679.ece Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.August.2016 Del på Facebook Svart 10.August.2016 Jeg har planer om å handle den 290-utgaven og ha på 15 hk. Tror den kan bli et morsomt og billig leketøy;) http://www.finn.no/79583907 Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.