overoe Startet 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2012 Jeg vurderer mobilt bredbånd om bord i båten til sommeren og lurer på hvilken erfaringer lesere av båtplassen har. Jeg har båt i Skjeberg ved Svenskekysten så det blir en del turer til Sverge i løpet av sommeren. Derfor viktig med noe som ikke er for dyrt utenfor Norges grense. Har sett på ICE men ser en del som er missfornøyd med dem, noen erfaringer der? Finnes det noen som har 1/2 års avtaler for oss båtfolk som inbefatter bredbåndsruter slik at flere kan bruke det samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Vi har Ice, og det funket helt ok for oss i sommer, både i Norge, Sverige og Danmark Du bør redigere overskriften, så tråden ikke blir slettet. PS: Det er en egen tråd ang. Ice her. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 ICE har virket helt OK for oss i Sverige. Men vi har skaffet en båtantenne som vi heiser opp i et fall til fem-seks meters høyde; greit der det er marginale signaler nede på dekk, i trange viker og slikt. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Bitteliten Svart 14.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2012 Ice funker bra. Setter ruteren på flyen ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Vi har Ice, og det funket "ok " for oss i fjor, både i Norge, Sverige og Danmark. Har båt antennen i masta. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ida Marie III Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Tele 2 har samme pris på mobilt bredbånd både i Norge og Sverige. Jeg hadde det selv 1 år, men byttet til Telenor pga av de har mye bedre dekning i de vestlandske fjorder der jeg pleier ferdes. Hvordan Tele 2 er i Sverige vet jeg ikke, men det er jo en betydelig Svensk aktør, så jeg vil tro det er bra. Problemet her hjemme er at Tele 2 går på Netcom sitt nett, som er elendig i distriktene.. Hvordan Ice er har jeg ikke erfaring med, men møtte ikke mindre en 3 svært misfornøyde nordmenn på vår båttur igjennom Dannmar i sommer, som var serdeles misfornøyd med Ice ... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Har brugt ICE i fire år. Hele vejen fra Helsingborg til Fjällbacka. Dækning mere end 90% af tiden. Enkelte steder langsom hastighed eller manglende forbindelse. Men i det store og hele fint tilfreds ! Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Tele2 fungerer utmerket i Sverige og hastigheten er stort sett bedre enn i Norge. All trafikk koster det samme som i Norge. Tele2 bruker NetCom's nett i Norge men de har også fått sitt eget. Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Snekker'n Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Et alternativ er å kjøpe et eget 3G-modem for Telia i Sverige. Telia opererer med kontantkort, så du kan kjøpe dags eller ukeskort når du befinner deg i Sverige. Fin dekning. Sjekk for ordens skyld at det ikke er noe problem å få dette registrert på en som er bosatt i Norge. Min er for letthets skyld registrert på svigerfar som bor i Sverige. Sitér dette innlegget Buster X med Yamaha 70 Link to post
Sail S Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Har brukt ICE i årevis. Var god inntil vi oppgraderte routeren for noen år siden. Mistenker den nye versjonen hadde lavere kapasitet for å gi plass til flere samtidige brukere. Etter dette har den vært dårlig og midt i ferien egentlig ganske ubrukelig. Vi har den koblet mot antenne i mastetoppen så den har meget god dekning, men kapasiteten er veldig dårlig når det er mange på. Bruker den primært i Sverige og Danmark om sommeren og på norske fjell om vinteren. Har vært i kontakt med ICE, men opplever at de ikke føler noe ansvar for kapasiteten utenfor Norge. Jeg kommer derfor i år til å skaffe et mobilt abonnement i tillegg med et sim-kort som kan dyttes i IPADen. Så for vi se hvor lenge jeg gidde å beholde ICEen. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 (redigert) Jeg er egentlig til de grader misfornøyd med ICE, kjøpte en R90-ruter for et par år siden for å ha med i vogna, og på tur ellers i Skandinavia, men dekningen var jo helt håpløs, så i fjor la jeg en ny tusenlapp i ekstra antenne, da ble dekningen bra, men kapasiteten er jo like elendig...SÅ kommer det jommen mail fra dem nå at de legger ned hele greia, har jo handle 4G-lisens må vite, og denne skal vel utnyttes. Om jeg går over fra ukeabonnement til et lite fisabonnement med 1GB for 99/mnd skal jeg få ny ruter gratis, ellers koster det 1279 (ord. 1599) å oppgradere. Anyhow er det da bare å kaste R90-ruteren og antenna som ikke passer til noe som helst utenom 450-båndet, og starte på scratch. Da ligger ICE bra langt nede på listen min ihvertfall. Redigert 8.Juni.2015 av Arne Henriksen (see edit history) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg synes det skal bli spennende med 4G fra ICE. Selv har jeg hatt ICE nesten fra de startet, og har "Alltid" abonnement. da kommer ny 4G router gratis i posten. Her vi nå er på Svenskekysten, har jeg i tillegg et 4G abonnement med en minirouter sim-kort fra tre.se. Det er selvfølgelig mye raskere enn ICE, her på Rörö 52Mbps, men ICE duger over alt til vanlig surfing. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arne Henriksen Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg ser bare ikke behovet lengre - som det var kjøpte ihvertfall jeg ICE fordi de reklamerte med dekning ut over der det var 3G og bedre fra Telenor. Nå skal de da bygge opp et nytt 4G-nett? 2-400kB duger da greit for å surfe på telefonen alene, men når resten av familen henger seg på blir det for tussig. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.