BØstrøm Startet 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Januar.2012 Tenkte jeg skulle starte en liten tråd med historier fra båtlivet. Nå vinterstid passer det bra å sitte å mimre. Mitt bidrag blir om en tur til Østre Bolærne for noen år siden. På den tiden disponerte jeg en 63fots seilkutter, og som bryllupspresang til ett vennepar fylte jeg opp båten med nære venner, god mat og drikke, og høye forventninger. Vi kom litt sent avgårde fra Larkollen, og det var vel sensommer, da det var mørkt når vi ankom destinasjonen. Vi la oss ytterst på fergebrygga(der det er forbudt å ligge) og ble sittene på dekk å småprate. Stemningen steg, gitaren kom frem, og lyden bar godt utover vannet. Noen nysgjerrige sjeler spaserte på brygga, men takket nei til invitasjon, før de forsvant under kalesjen på båtene sine. Plutselig dukket det opp en "hjelpsom" kar med putesveis og sukat i øyekroken. Han var veldig påpasselig med å fortelle at det var knekkende likegyldig for ham om vi sang og moret oss, men det fantes barn i båtene, og vi måtte være stille for å unngå klager. Jeg inviterte, og overtalte ham til å komme ombord, og ga ham en øl. Ikke fullt så morragretten fant han seg snart til rette.Vi forsøkte så å dempe oss litt, men stemningen steg igjen. Jokke og Valentinerne var en av slagerne, og fler og fler kom ombord i tidlige nattetimer. Sistemann som forlot båten var selvsagt han med putesveisen. Da han gikk iland ba han meg vente ett øyeblikk på dekket, da han hadde noe til meg. Ett par strakser etterpå forærte han meg ett brett pilsnerøl over rekka, og takket for en fantastisk natt. Noen bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Så lenge det er liv er det håp..... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.