Ingar Startet 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Januar.2012 KNBF har signert ny media-avtale med Båtmagasinet. Trodde KNBF hadde som mål å bli kvitt motorbåt stempelet, slik har jeg iallfall tolket tidligere formann Syverts innlegg her på forumet... For utenforstående kan jo havna.com virke som et mer naturlig valg, iom at de gir ut både motor og seilbåt-blad. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Det er mange uorganiserte seilbåteiere rundt om i båtforeningene, og det er en økende interesse for seilbåter. Derfor er jeg enig i at det virker rart at de bare samarbeider med et blad som er kun motorbåtfokusert. Vi mangler egentlig et båtblad av typen av typen svenske "Praktiska båtegare" og eng. "Practical BoatOwner". Nå kan det se ut som at KNBF forsterker forskjellen mellom motorbåt- og seilbåteiere når det egentlig burde bestrebe seg i det motsatte. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 15.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 At det ikke finnes noe slikt blad er kanskje fordi ingen tror at et slikt blad vil kunne selge, at seil og motor fortsatt er som hund og katt... Skal ikke legge skjul på at jeg er både stolt og glad over at BP har vist at disse motsetningene antagelig er et historisk fenomen Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 15.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2012 Ja, i motorbåtlandet Norge har nok de fleste seilbåtfolk også et forhold til motorbåter skulle jeg tro. Så motsetningene er kanskje ikke så store i realiteten. Jeg mer vi hadde et blad som hette Praktisk båtliv eller noe slikt på 70-80 tallet med base i Bergen, men som ble oppkjøpt og forsvant. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Nei motsetningene er vel ikke så store. Men Båtmagasinet er rimelig smalt. Vi husker jo at de hadde et "Seilbåt forbudt" skilt på forsiden. Både Dieselmotorbåtforbundet og Båtmagasinet har samme "kundegruppe". Cabincruisere og snekker. Jeg finner Båtmagasinet fullstendig uinteressant. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Ja for meg er dette et lite interessant båtblad, ser mest ut som et reklamestativ for produsenter og selgere. Det virker derfor lite framtidsretta av KNBF å en ensidig avtale med dette bladet dersom det har intensjoner om å nå fram til alle båtfolk, slik jeg ser det. Hva mener andre seilbåteiere om dette, går KNBF tilbake til KNMBF, og er det greit ? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Nå er vi der igjen ja. Trodde vi hadde vokst fra seil/ motorbåtfighten jeg. Men noen klarer ikke å la være. KNBF har et eget hefte/ magasin som kommer som vedlegg til BM og det blir sendt til alle medlemmer. Det var i alle fall slikt når Båtliv hadde avtalen. Da kom det i posten til oss andre som ikke fikk Båtliv fast hver måned. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
avmønstret5 Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Nå er jeg medlem i KNBF og får dette heften en gang i året mener jeg, sammen med et eks. av Båtmagasinet, også en gang i året. Det er helt ok da info-en fra KNBF nå er nettbasert. Jeg vet ikke hva du hentyder til, Astor om hvor vi er, men handler dette om noen form for seil/ motorbåtfight? Jeg opplever ikke det, men setter spørsmålstegn med KNBFs forhold til seilbåtfolk når de knytter sin media-avtale til et reinspikka motorbåtblad. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Nå var det ikke ditt inlegg jeg siktet til pettersand men det som ble postet før deg. Det var ikke til å misforstå? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mulligan Svart 16.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2012 Likevel ser det ut til at noen misforstår. Blekka har aldri lagt skjul på hva den mener om seilbåter og de oppi dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.