Jump to content

Gribfilprogram til MAC inn i OpenCPN

Enzo

Recommended Posts

App til ipad er fint men jeg tenkte å ta ned filer via sattelefonen og da utgår vel den muligheten der. Har lest endel på CF men finner ikke noen gratis løsning slik som Ugrib, eneste jeg finner er en 30day trial sak, forsåvidt greit å betale men i første omgang så håpet jeg å kunne grine meg til noe gratis.

Må ha penger til solceller :giggle:

Fra Saildocs kan du hente masse vær-info gratis via email.

Du sender dem en email der du bestiller det du vil ha. Siden dette er en automatisert tjeneste må mailen

settes opp på rett måte. Etter at du har sendt bestillingen venter du noen minutter.

Så kopler du opp email opplegget igjen og sjekker for email med svar.

Det kan være en email med værmelding i tekst format eller en mail med vedlegg som inneholder en GRIB fil.

Hvordan formatet skal være og fremgangsmåter får du tilsendt om du sender en tom email til:

info@saildocs.com Generellt om tjenesten og hva du kan bestille

gribinfo@saildocs.com Om hvordan bestille GRIB filer.

Tjenesten er fullstendig gratis.

Geir :seeya:

PS. Her er ett eksempel du kan prøve - kopier linjen nedenfor inn i en email med subject/emne: Saildocs request og send den til query@saildocs.com Du vil motta en GRIB fil etter en stund - som du kan bruke i OpenCPN.

send GFS:66N,46N,020W,024E|5.5,5.5|0,3..48|PRMSL,WIND,WAVES,RAIN

Redigert av GeirT (see edit history)

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Jeg har polarview men det er onlinelesing av Grip, kan også lese grib på Ugrib men også der online, laster jeg ned filer fra Ugrib så går det fint på PC men ikke på MAC dessverre.

Nå er det ingen overhengende krise akkurat, jeg kan jo bare kjøpe meg en PC og dedikere den til navigasjon og værfiler, altid kjekt med enda en dings men det beste hadde jo vært fått det til å kjøre på det utstyret jeg allerede sitter med

«Den som lever uten litt galskap, er ikke så klok som han tror.»

Er det ikke enklere med PC enn slik "eplegreie"? :lipseal::confused::crazy::wflag:

Nei, slikt sier kun de som ikke har prøvt en Mac,

går aldrig tilbake til windows tullet, og tregheten.

Men det var ikke dette topic handlet om.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...