Jump to content

Har kjøpt vindmølle trenger mast

Enzo

Recommended Posts

Ville hørt hos rørlegger jeg og .

jeg tenkte å lage selv da den blir spesiallaget til båten. tenkte å ha gummidemping mellom alle koblinger til båten for å få bort resonans....

Bruker 42mm rustrfritt rør som stamme ( mulig mannesmann rør i syrefast men usikker på om de blir for myke), avstivere i mindre dim . ikke bestemmt om jeg skal gå for 22mm eller 28mm.

lager en plate jeg setter bak på hekk for kobling til mast som står da litt bak bak pullpit med avstivere frem.

Lurer litt på å bruke en myk gummikobling som man har på surfbrett mellom mast og brett som kobling. denne tåler herjing og vil minske resonans. usikker på om jeg må ha enda mykere gummi enn i de noe jeg ikke har prøvet ut enda.

Redigert av bukt (see edit history)

Gummidemping er aldri feil.

Bortsett av bra demping av vibrasjoner blir det i så fall også isolering mot galvanisk tæring

hvis en bruker forskjellige materiell, f.eks. rustfritt på aluminium.

Det er litt mer innsats men er verdt det.

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...