Jump to content

Byttet lysslangebelysning til LED, slik ble det

Enzo

Recommended Posts

Jeg var i kontakt med en her inne på forumet som forhandler skikkelig LED belysning, i min Oceanis så er det levert med slike tykke slanger med halogenpærer for indirekte belysning.

Jeg kjøpte så disse lysslyngene med LED og begynte å montere i dag, syntes det så tynt ut og pærene var små samt at jeg var redd det skulle bli kaldt lys.

Vel det stemmer ikke, strømforbruket er nede i ignorerbare nivåer, lyset er lysår bedre og lyset er varmt og fint.

Legger med et sammenligningsbilde for de som vurderer samme prosjekt.

Sammnligningsbildene vedlagt viser en såpass stor forskjell at man skulle tro de ikke var tatt på samme tid.

Veldig fornøyd og anbefales

flexstrip.jpg

Jaså..du etteraper Hydra :thumbsup: Joda, vi monterte også ledstripe på b/b side over byssa og er veldig fornøyd med det. Det gir en fin indirekte belysning. Dette var for vel for ca 7-8 mnd. siden i Tyrkia og stripa var ikke helt billig der. Nå har jeg kjøpt en make(tror jeg) som jeg skal montere på s/b side. Har også skiftet til led-pærer i alle lyspunkt som brukes mye. Vurderer også navigasjons lys, men etter hva jeg har hørt er LED for nav.lys ikke godkjent? Noe mer om det?

Ble ferdig tidligere i dag så nå har jeg 4-5meter med LEDslynger totalt ombord (over byssa og sofaen), ble veldig bra.

Har også LED i de fleste spotter og ute så har jeg LED i alt bortsett fra ankerlanterne og motorlanterne, ankerlyset skal også byttes.

De de sa på seatronic når jeg kjøpte LEDpærene til lanternene var at jeg måtte kjøpe de fargede pærene for at det skulle bli bra og godkjent så jeg gjorde det da og det ser ikke så verst ut.

Hadde hvite LEDlyspærer i lanternene på firsten men da ble det blåskjær på litt avstand og det kan ikke være lovlig, disse jeg har nå ser veldig bra ut

Redigert av Enzo (see edit history)

Jeg var i kontakt med en her inne på forumet som forhandler skikkelig LED belysning, i min Oceanis så er det levert med slike tykke slanger med halogenpærer for indirekte belysning.Jeg kjøpte så disse lysslyngene med LED og begynte å montere i dag,

Hvem kjøpte du av?

Intet problem er så stort og komplisert at man ikke kan løpe fra det......

Hei Runner

Du kan kjøpe av meg. Jeg jobber som produktutvikler, og har for tiden kjelleren full av ulike 12V LED-strips. Her blir det til overs ulike prøver til en billig penge. Noen av disse er også innekapslet og har tetthetsgrad fra IP65 til IP68. Jeg har prøver fra 5watt pr. meter til 16watt pr. meter. I tillegg har jeg LED-drivere på 15W/230V og 60W/230V - disse kobler LED-strips rett på nettet. Jeg har også en enkel dimmer med som brukes mellom 12V kilden og LED-stripen. Prøvene jeg har avgir ikke HF-støy som forplanter seg til annet elektronisk utstyr, så disse kan du bruke ved kartbordet og nær plottere osv.

Som sagt er dette prøver jeg skal kvitte meg med til kostpris - dette er ingen forretning. Send meg en IM så sender jeg en oversikt med priser/bilder.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...