Jump to content

D5L kurs i Sunnhordland


Sjeldenutpå

Recommended Posts

Det er planlagt eit D5L kurs på Stord med oppstart ila Januar :flag_bp:

 

Det er for lite påmeldte foreløbig, slik at kurset kanskje går ut :cryin:

 

Kurset er med Poseidon og hjelpere, det skal holdes ved Dåfjorden Slipp, i en gammel ferje. Det er trolig 5 helger + egenstudier og evt anna. Eg kjenner ikkje alle detaljer.

 

Nokon som kjenner nokon som kjenner nokon som ønsker å oppfriske båtkunnskaper/ navigasjon ?

 

http://www.facebook.com/#!/events/174157649338216/

 

ps: eg er ikkje tilknytta baatskolen eller andre interesser, ønsker bare å få fleire påmeldte slik at kurset realiseres.

Redigert av Sæbø (see edit history)

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

.... sendt det til alle medlemmer i Moster Båtlag

Kjempeflott ! :thumbsup:

 

......prisen på et slikt kurs?

Kan også spørre noen i nabolaget.

15000kr ja. Bare å spre det :thumbsup:

 

 

Surt at eg jobber i nordsjøen og ikkje får med meg alle dei helgane i fri perioden :( når det faktisk er på Stord og :P

IM til Poseidon og spør etter løsning. Han virker å være intressert i å spre kunnskap. Kanskje det er andre kurs i "nærheten" du kan utfylle ved

 

Det har vert lite hjelp i jungeltelegref i markedsføring av dette kurset, så eg tviler på det blir noko oppfølgingskurs de nermeste år, så det er bare å prøve å få det til :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg håper at det kan bli nok interesse til at det er mulig å komme igang på Stord slik som planlagt.

Denne helgen er jeg fullt opptatt med D5L-kurset som går her på baatplassen.no - for denne helgen har vi samling i Stavanger, som vist på bildet.

Neste helg er det D5LA-kurset som skal på tur og da tar vi hele gruppen med til Kvitsøy for kurs, eksamen og besøk på Kvitsøy VTS.

 

_img_6824.jpg

Et mer maritimt kurslokale enn salongen på den vernede Nattruten SANDNES finner man neppe...

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Dette var dagen som deltagerne på D5L-kompaktkurset hadde gledet seg til!

Idag var det eksamen i navigasjon, navigasjonshjelpemidler og sjøveisregler.

Det var 30 ivrige, men også temmelig utkjørte fritidsskippere som i løpet av kvelden reiste hjem igjen.

Selv om aldersspennet var 50 år og bakgrunn og forutsetninger spente himmelvidt så var det bare smil å se.

Og som flere sa: dette ble en veldig bratt lærekurve!

 

Vi kan godt gjenta noe lignende ombord i bilfergen SKÅNEVIK, ved kai i Dåfjorden, men da må dere være kjappe med påmeldingene!

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei :flag_bp:

Eg har vel trekt i litt tråder med ennå ikkje meldt meg på "på ordentlig" , prøvde nå eit par ganger, men "webområdet kan ikke vises".

 

Kan du sende meg IM med navn på deltakere til nå?

Eg har fleir ebekjente som skal stå der, men eg trur ikkje de har meldt seg på anna en på FB sida eg laga... Du vil vel ha alle inn på baatskolen sine skjema rekner eg med. Så eg kan purre de om eg ser mangler.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Hei :flag_bp:

Eg har vel trekt i litt tråder med ennå ikkje meldt meg på "på ordentlig" , prøvde nå eit par ganger, men "webområdet kan ikke vises".

 

Kan du sende meg IM med navn på deltakere til nå?

Eg har fleir ebekjente som skal stå der, men eg trur ikkje de har meldt seg på anna en på FB sida eg laga... Du vil vel ha alle inn på baatskolen sine skjema rekner eg med. Så eg kan purre de om eg ser mangler.

 

Hallo igjen 'Sæbø'

Dette kan høres lovende ut, men jeg forstår ikke at det skulle være problem med påmelding via hjemmesiden min. Nå testet jeg nettopp og alt ser ut til å virke OK. Her er påmeldingsskjema.

Men for all del, kommer dere ikke gjennom, så send en vanlig mail til Send meg epost

 

Jeg sender en IM med de som står på listen pr dette øyeblikk, men noen av disse er jeg redd for at vil trekke seg før vi kommer ordentlig igang. Derfor skulle vi hatt minimum 15 deltagere, pluss noen i reserve :wink:

 

Her følger forresten et bilde fra dagens store eksamen i navigasjon for baatplassendeltagerne som var her i Stavanger.

_img_6838.jpg

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Fritidsbåtskipperkurset på Stord averteres nå i avisene Sunnhordlendingen og Kvinnheringen. Forhåpentlig kan dette bringe "det gode budskap" ut til enda noen potensielle deltagere slik at vi er sikre på å komme igang.

 

Kurset går de to siste helgene i mars og de to siste helgene i april. Praksisturen er planlagt med avgang fra Haugesund og den inneholder både spennende Kvitsøy og massevis av krinkelkroker i Ryfylke.

 

Påmeldingskjema finnes på Baatskolen POSEIDONs hjemmeside.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...