Jump to content

Hvor får man tak i King Starboard?

Batdilla

Recommended Posts

Vet noen om andre som skaffer King Starboard plater enn Maritim? Det koster en del å få platene tilsendt, så en lokal leverandør hadde vært kjekt. Vet noen om andre som leverer King Starboard plater?  :smiley:

Nei, vet ikke. Men griper anledningen til å sitere en sak som jeg fant et eller annet sted (rec.boats.building) om mulighetene for å LIME starboard.

<lete...lete>

Nei, finner'n ikke. Men jeg postet det i sin tid på den andre båtplassen og der ligger det fortsatt (klipp klipp...lim lim):

"There is one thing that will stick to Starboard but it is expensive. 3M

Scotch Weld DP9005 adheasive. $65 for the aplicator gun, $18 for a 35

ml cartrige and a buck each for nozzles. But it goes a long way and

makes a very strong joint.

Bill Farina wrote:

> I'm rebuilding the head in my Hunter and am using starboard to replace some

> rotted plywood. I'd like to waterproof the seams and was wondering what I

> can use to caulk them? I've heard that NOTHING sticks to starboard.

> Suggestions?"

I vetus katalogen har de noe som heter poly-wood.Ligner veldig på king starboard men kan limes.

6mm         1220*2440mm    1291kr

12mm      1220*2440mm    2583kr.

18mm     1220*2440mm    3708kr.

Se på www.vetus.no

Kanskje du finner en forhandler litt nærmere der du bor...... :smiley:

• 2 måneder senere...

Tar den her frem igjen i tilfelle noen av de nye medlemmene vet svaret.

Det andre er nemlig at jeg plutselig også trenger en bit, ca 50 x 30 cm 16mm tykk eller der omkring og farge=hvit. Kanskje noen her i nærheten har en rest liggende. Henter og betaler kontant  :smash:  :smiley: i område Ski, Ås, Drøbak, Vestby, kanskje også Oslo. Vil unngå ventetiden m m for å få det fra Maritim.

P.S. Nå ble jeg klar over at dette er jo minst 50% 'kjøp' og burde derfor ikke ligge her på 'åpent forum' . Får unnskylde meg at jeg EGENTLIG er på jakt etter en butik og tross alt: den lå jo her fra før av.

• 8 måneder senere...

Henter opp igjen denne, i tilfelle noen sitter på ny kunnskap om emnet. Er det noen nye som vet om andre enn Maritim som forhandler King Starboard? Skal snart begynne å bygge innredning på toalettrom (Bygge inn vask, pluss et skap og noe småtteri) og da hadde det vært artig og forsøkt seg med King Starboard.

...Prøv denne :  www.corinor.no

Se der ja. Her var det jammen mye fint. Later til å være mye mer å velge mellom når det gjelder ulike profiler o.l. enn tilfellet er med King Starboard. Ser ikke helt hvordan disse kommer ut i forhold til hverandre prismessig. Du hadde rett mht lokasjon - det er ikke mange metrene fra der jeg farter! Takk for tipset!

Sist jeg var hos Maritim hadde de en 'restekasse' med diverse King Starbord' kapp i forskjellige dimmensjoner. Kan være greit å vite dersom du kun trenger en liten bit.

Kjøpte med meg en bit sort, 6mm. Ble fin på dasjbordet på skjærgårdsjeepen.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...