Batdilla Startet 10.Mars.2003 Del på Facebook Startet 10.Mars.2003 Vet noen om andre som skaffer King Starboard plater enn Maritim? Det koster en del å få platene tilsendt, så en lokal leverandør hadde vært kjekt. Vet noen om andre som leverer King Starboard plater? Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 10.Mars.2003 Del på Facebook Svart 10.Mars.2003 Vet noen om andre som skaffer King Starboard plater enn Maritim? Det koster en del å få platene tilsendt, så en lokal leverandør hadde vært kjekt. Vet noen om andre som leverer King Starboard plater? Nei, vet ikke. Men griper anledningen til å sitere en sak som jeg fant et eller annet sted (rec.boats.building) om mulighetene for å LIME starboard. <lete...lete> Nei, finner'n ikke. Men jeg postet det i sin tid på den andre båtplassen og der ligger det fortsatt (klipp klipp...lim lim): "There is one thing that will stick to Starboard but it is expensive. 3M Scotch Weld DP9005 adheasive. $65 for the aplicator gun, $18 for a 35 ml cartrige and a buck each for nozzles. But it goes a long way and makes a very strong joint. Bill Farina wrote: > I'm rebuilding the head in my Hunter and am using starboard to replace some > rotted plywood. I'd like to waterproof the seams and was wondering what I > can use to caulk them? I've heard that NOTHING sticks to starboard. > Suggestions?" Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 10.Mars.2003 Del på Facebook Svart 10.Mars.2003 I vetus katalogen har de noe som heter poly-wood.Ligner veldig på king starboard men kan limes. 6mm 1220*2440mm 1291kr 12mm 1220*2440mm 2583kr. 18mm 1220*2440mm 3708kr. Se på www.vetus.no Kanskje du finner en forhandler litt nærmere der du bor...... Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 10.Mars.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mars.2003 Kanskje du finner en forhandler litt nærmere der du bor.Takker så mye for tipset. Dessverre ser det ikke ut som de har noen forhandlere i umiddelbar nærhet. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 31.Mai.2003 Del på Facebook Svart 31.Mai.2003 Tar den her frem igjen i tilfelle noen av de nye medlemmene vet svaret. Det andre er nemlig at jeg plutselig også trenger en bit, ca 50 x 30 cm 16mm tykk eller der omkring og farge=hvit. Kanskje noen her i nærheten har en rest liggende. Henter og betaler kontant i område Ski, Ås, Drøbak, Vestby, kanskje også Oslo. Vil unngå ventetiden m m for å få det fra Maritim. P.S. Nå ble jeg klar over at dette er jo minst 50% 'kjøp' og burde derfor ikke ligge her på 'åpent forum' . Får unnskylde meg at jeg EGENTLIG er på jakt etter en butik og tross alt: den lå jo her fra før av. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 2.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Henter opp igjen denne, i tilfelle noen sitter på ny kunnskap om emnet. Er det noen nye som vet om andre enn Maritim som forhandler King Starboard? Skal snart begynne å bygge innredning på toalettrom (Bygge inn vask, pluss et skap og noe småtteri) og da hadde det vært artig og forsøkt seg med King Starboard. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Kanskje noen kjenner forhandler i Strømstadområde. Har googled etter de i .se og .nu-domener men fant ingenting. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Har aldrig hört talas om King Starboard ! Kansje det säljs under något annet navn her! vad er det för något ? Plywood el Perstorp el noe annet Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Batdilla Svart 2.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Har aldrig hört talas om King Starboard! Kansje det säljs under något annet navn her! vad er det för något ? Plywood el Perstorp el noe annet KING S.B. - Plastmateriale som lar seg bearbeide med vanlig verktøy for trebearbeiding. Ypperlig som erstatning for tre og finer på steder som er utsatt for vann og fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Har aldrig hört talas om King Starboard ! Kansje det säljs under något annet navn her! vad er det för något ? Plywood el Perstorp el noe annet Tror ikke det. Hvis du ser på innlegget mitt lenger opp så er det fra NEWS:rec.boats.building så det heter ihvertfall i USA det samme. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Hej igen! skall villigt erkänna att detta var nytt för mig! http://www.kingstarboard.com jag fann ingen svensk återförsäljare på deras hjemside,( ingen norsk heller för den delen) så det er vel någon annan som importerar det hit ! min första tanke var att det var Corian so har blivit veldigt populärt http://www.corian.com/ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
TMe Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Corian er et topp produkt som er godt formbart og ikke minst limbart. Leveres av et firma i Batdilla-området som heter Corinor eller deromkring. Kan ev finne litt info om dette på kontoret i morgen tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 2.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 ...Kan ev finne litt info om dette på kontoret i morgen tidlig.Det hadde vært fint. Noen som har noe erfaring med dette materialet? Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 2.Februar.2004 Del på Facebook Svart 2.Februar.2004 Var plutslig en tur innom kontoret allerede nå i kveld. Prøv denne : www.corinor.no Platene er 13mm tykke, sages og formes lett med vanlig HM-verktøy.Kan limes sammen til ønsket fasong med to-komponent lim som leveres av Corinor. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 3.Februar.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 ...Prøv denne : www.corinor.noSe der ja. Her var det jammen mye fint. Later til å være mye mer å velge mellom når det gjelder ulike profiler o.l. enn tilfellet er med King Starboard. Ser ikke helt hvordan disse kommer ut i forhold til hverandre prismessig. Du hadde rett mht lokasjon - det er ikke mange metrene fra der jeg farter! Takk for tipset! Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Sist jeg var hos Maritim hadde de en 'restekasse' med diverse King Starbord' kapp i forskjellige dimmensjoner. Kan være greit å vite dersom du kun trenger en liten bit. Kjøpte med meg en bit sort, 6mm. Ble fin på dasjbordet på skjærgårdsjeepen. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
OT-flyktning Svart 3.Februar.2004 Del på Facebook Svart 3.Februar.2004 Sist jeg var hos Maritim ...Du er heldig! Hvorfor har de ikke noe utsalg i Oslo-området :wink: .Jeg kjøper der av og til men vanligvis orker jeg ikke både transportkostnader og ventetiden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.