Jump to content

Hvor kjøpe manifoild til volvo penta aq151 rimeligst?

emmis

Recommended Posts

vet ikke hva disse koster orginalt. Her er en link til noen som selger.

http://eurofritid.no/?PageID=637&ItemID=2309

Kan denne passe? brukt på ebay. Standen er vanskelig å si på brukt

http://www.ebay.com/itm/Volvo-Penta-AQ-series-exhaust-manifold-59-00-/300650075542?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&vxp=mtr&hash=item4600241596

Redigert av Lyspære (see edit history)

Hvis du har hatt av toppen så bør du vel ha en anelse om hvordan manifolden ser ut?

Ny manifold fra Volvo Penta koster 5.798,- og har normalt betydelig bedre kvalitet enn mange av de etterproduserte av andre merker.

Det skiller en del mellom produsentene, og Osco som selges av Eurofritid er normalt ikke noe å satse på, Sierra og GLM er helt greit men ikke spesielt fantastisk, Barr regnes for å være bra, men det beste er normalt originaldeler, og med de prisene de Norske nettbutikkene tar så kan du heller kjøpe den hos Volvo forhandleren med full garanti og alle kostnader inkludert, med mindre du finner noe billig i utlandet, men forsøk i så fall å finne en fra Barr, det står stadig noen til salgs på Ebay men husk å regne med frakt og mva, samt at du har et problem dersom noe skulle være feil.

Mekonomen er forhandler av GLM til forholdsvis greie priser, men det er ofte litt vanskelig å handle da betjening ikke er klar over at de faktisk selger slikt, og det er heller ikke sikkert de har akkurat denne modellen, hadde en liste med delenummer hos Mekonomen men finner den ikke i farten, det er noen tråder her på forumet hvor dette også står hvis jeg ikke husker helt feil?

VP har normalt litt å gå på også (<-les mye), så med litt pruting så er det ikke umulig du kan komme ned mot den prisen som Eurofritid tar for en heller dårlig kopi av VP sin originale.

Delenummeret hos VP er 855387, og det ser ut som den ikke er på lager akkurat nå, men kommer inn igjen snart, men det kan en VP forhandler undersøke nærmere, hvis den er på lager i Belgia så er den normalt her dagen etter.

Redigert av adeneo (see edit history)

så vel at skilleveggen i utløpet var noe tæret da jeg skifta toppen og har lest av innleggene her at det kan vere forstadiet før den er defekt.

Årsaken til at jeg måtte skifte topp var at forrige eier hadde kjørt en hel sesong med defekt toppakning gjennomslag mellom syl 2-3 fure på over 3mm i toppen så den kunne ikke planes så mye.

Monterte en 530 topp og blindet overflødige hull.fungerer fint det.

skal sjekke med vp i morgen hva jeg må betale for en orginal manifoil.

Så for jeg forsøke og finne ut hvem som selger barr manifoiler i norge eller sverige.

Pussig, var akkurat inne på sidene til Trickett for å se etter noe annet, og så at Barr manifolden kostet 220 pund (+vat, som man normalt ikke skal betale), som ikke er noen upris, og jeg har også handlet derfra flere ganger i det siste uten problemer, så det er vel sannsynligvis et av de rimeligste alternativene.

Redigert av adeneo (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...