Jump to content

USA-kjøp direkte: Hvordan tilkommer mva.?


Skvulpen

Recommended Posts

Fraktprisen _skal_ vel legges til fakturabeløpet før mva-beregning iht. gjeldende regler.

 

Er du heldig oppgir avsender en "sjablong"-verdi på forsendelsen slik av mva-beregningen faller ut til din fordel.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke frakten innad i Norge...

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Det er sikkert riktig, men jeg har ikke sett at jeg har blitt fakturert noe for frakten innad i Norge noen gang? Frakteprisen dekker vel vanligvis frakten frem til nærmeste postkontor/Shell-stasjon/alternativt egen inngangsdør?

<{POST_SNAPBACK}>

Litt feil her.. Eg missforstod noe lengre opp i tråden..

Unskyld..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Min første pakke fra nettbutikk i USA med del til ene maskinen ble hentet på posten i dag.

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å handle i nettbutikk i USA. Men etter å fått vite prisen på delen hos forhandler i Bergen tok jeg sjansen. Å bra var jo det, med en besparelse på 1200 kroner på en del som her i landet koster 2400 kroner. Prisen fra USA er ink. "alt" . Minuset er jo lengre leverings tid i dette tilfelle 11 dager lenger enn hos forhandler Bergen. Vil legge til at ikke alle deler er like stor prisforskjell på.

Sendt med Jet Carrier. http://www.magnum.no/default.asp

http://mercruiserparts.stemtostern.com/

Også cummings og Hino

Redigert av Jakob (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Min første pakke fra nettbutikk i USA med del til ene maskinen ble hentet på posten i dag.

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å handle i nettbutikk i USA. Men etter å fått vite prisen på delen hos forhandler i Bergen tok jeg sjansen. Å bra var jo det, med en besparelse på 1200 kroner på en del som her i landet koster 2400 kroner. Prisen fra USA er ink. "alt" . Minuset er jo lengre leverings tid i dette tilfelle 11 dager lenger enn hos forhandler Bergen. Vil legge til at ikke alle deler er like stor prisforskjell på.

Sendt med Jet Carrier.

http://mercruiserparts.stemtostern.com/

<{POST_SNAPBACK}>

Om du handler direkte med firmaer som sender til Norge er det som oftest en 5-8 dager på å få varen fra du bestilte.. Sørg altid for å få tracingnumber så du kan følge den og få dem til å spore den om den kommer på aveier.

 

Venter på deler til mit Bravo drev og den pakken havnet i Mexico.. :lol: og da er det greit å sei ifra til butikken slik at dei kan sette igang sporing og få pakken på rett vei..

 

Har ventet på en del fra et firma i Bergen nå i 2 og 1/2 måned og ga opp.. Bestilte fra USA.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...