Jump to content

Kan man legge moring på kommunens eiendom/strandsone?


palmatta

Recommended Posts

...

Det er kommunen som eier området.

...

Ja, men eig dei der du er tenkt til å leggje moringa?

 

Som allereie nemnt så strekjer den private eigedomsretten seg ut til marbakken, eller til 2 m djupne (ved fjæra sjø) der det er lang-grunt. På Sotra vil eg vel tru at det er marbakke dei fleste plassaane. Kan og nemnast ein tredje regel som går ut på at dersom det er brådjupt går grensa der marbakken "normalt" ville gått, men dette veit eg ikkje om det finst rettspraksis på ein gong. Uansett, poenget er at dersom du er utanfor marbakken/privat eigedomsrett så er det "ingen-manns-land". I prinsippet kan kven som helst setje ein ile (eller eit oppdretsanlegg, for den saks skuld!) her utan å måtte kjøpe/leige grunnen som moringen står på. Dette så lenge moringa di ikkje hindrar tilflotsretten til grunneigedomane på land. Dvs. at dersom den planlagte moringa er utanfor marbakken treng du ikkje spørje kommunen som grunneigar om lov til å setje ut moring då det er "ingen-manns-land". Kjem moringa innanfor marbakken hadde eg iallfall ikkje turt å leggje den ut utan å få lov av kommunen som grunneigar, då dette er krenking av eigedomsretten.

 

Men, sjølve tiltaket må du kanskje søkje kommunen om, men då har kommunen rolle som plan- og bygningsmyndigheit, ikkje som grunneigar. For å avklare om tiltaket er søknadspliktig etter Havne- og farvannsloven §27 (jf. Contraband sitt innlegg tidlegare i tråden) så bør du kontakte kommunen og forklare/vise dei kva tiltaket går ut på. Viss dei finn ut at tiltaket er søknadspliktig etter Havne- og farvannsloven §27, så er helvete i gang :wink: . Då må du sjølvsagt skrive søknad og betale gebyr, og viss det viser seg at tiltaket ditt ikkje samsvarer med kommuneplan/reguleringsplan (som er ganske sannsynleg at det ikkje gjer, for det er vel ikkje så mange plassar det er teikna reguleringsføremål ut i sjø ?) så må du i tillegg søkje om dispensasjon i frå plan, som er endå dyrare, og endå mindre sjanse for at du får.

 

Ei halvvegs tilråding/konklusjon frå mi side vert då:


  •  
  • Dersom den planlagte moringa kjem på kommunen sin eigedom (innanfor marbakken) så MÅ du spørje kommunen om lov, sidan det er dei som eig grunnen. Sidan du då først må kontakte kommunen kan du jo likegodt høyre om dei meiner tiltaket er søknadspliktig heller ikkje, og i såfall om det er sannsynleg at du får løyve.
     
    eller
     
  • Dersom den planlagte moringa kjem i "ingen-manns-land" (utanforfor marbakken), så ville eg høyrt litt med dei andre som har moring der, om kva dei har gjort. Viss dei har spurt kommunen og kommunen ikkje bryr seg (kommunen meiner det ikkje er søknadspliktig), så hadde eg kjørt på. Svarar dei at dei har søkt, betalt gebyr og heile pakka, ja då må vel nesten du gjere det same. Viss dei svarar at dei har "tatt ein spansk ein", så kan du jo prøve deg på same løysinga du òg, men det får bli på eigen risiko :wink: .

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Generelt er jeg tilhenger av at alle følger et regelverk. Ofte en grunn til at slike finnes!

Ja, så lenge det er noenlunde fornuftig. Jeg var i kontakt med min kommune og havnevesen da jeg skulle legge en større moring utenfor min egen eiendom. Fra havnevesenet var det greit så lenge jeg var i god avstand fra skipsled, men kommunen mente at siden dette var en fast installasjon så måtte jeg søke om BYGGETILATELSE!! Ignorerte dette og la ut moringa uten å søke.

 

Det snakkes ovenfor om å legge moring utenfor annen manns eiendom(kommunen), men selv om man eier "så langt en hest kan vade" så har man likevel råderett utenfor dette. Ellers så kunne jo hvem som helst sperre av hele stranda med en større båt uten tillatelse...slik er det heldigvis ikke...

Redigert av Medusa (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Generelt er jeg tilhenger av at alle følger et regelverk. Ofte en grunn til at slike finnes!

 

Enig i det, men en kommer seg ikke unna det faktum at mye av regelverket er fullstendig unødvendig og komplisert. Ofte er det utelukkende for å holde masse byråkrater i arbeid og opprettholde lav arbeidsledighegt. Jeg skal ta en telefon til kommunen og forsøke å få en kontruktiv dialog, men hvis det ikke lar seg gjøre ordner jeg sakene selv ved å legge bøya et sted hvor det ligger mange bøyer fra før :thumbsup: I praksis er det selvfølgelig ingen problem å legge ut bøye der hvor det ligger mange bøyer fra før så lenge det er utenfor morabakken og ikke sjenerer annen trafikk. Med mindre byråkratene er uvanlig vennlige og løser dette på en enkel og smertefri måte (slik de bør) blir det nok sistnevnte løsningen for min del :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Med andre ord så skal jeg endre mitt innlegg til å lese:

 

Generelt er jeg tilhenger av at alle følger et regelverk med mindre det ikke passer meg?

 

Dette minner meg om min helt "private" definisjon av rettferdighet:

 

Rettferdighet er hva som passer den enkelte best i den aktuelle situasjonen!

 

:lipseal:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det vi kanskje kan konkludere med Sinten er at det enkleste er bare å legge ut moringen og se hva som skjer, fremfor å gå hele runden gjennom byråkratiet ? :yesnod:

Sånn "off the record", ja :yesnod:

 

Det snakkes ovenfor om å legge moring utenfor annen manns eiendom(kommunen), men selv om man eier "så langt en hest kan vade" så har man likevel råderett utenfor dette. Ellers så kunne jo hvem som helst sperre av hele stranda med en større båt uten tillatelse...slik er det heldigvis ikke...

Ja, det stemmer for så vitt. Det du tenkjer på her er nok det som vert kalla tilflotsretten, altså det at ein grunneigar skal kunne komme til og frå eigedomen sin med båt. I tillegg er det, som tidlegare nemnt, sånn at ein SKAL søkje om slike ting, og då skal ein (oppegåande) sakshandsamar òg tenkje på dette med tilflotsretten. Sjølv om det ikkje skulle vere slik at tilflotsretten vert krenka (som eigentleg er eit privatrettsleg spørsmål) så treng ein likevel løyve etter Havne- og farvannsloven § 27:

"Bygging, graving, utfylling og andre tiltak som kan påvirke sikkerheten eller fremkommeligheten i kommunens sjøområde*, krever tillatelse av kommunen..."

 

*Understreker her at "kommunens sjøområde" ikkje er meint som den sjøgrunnen kommunen har eigedomsrett til, men alt av sjø som ligg innanfor kommunegrensa, både innanfor og utanfor marbakken.

 

Kommunen vil aldri tillate ei moring som stenger av tilkomsten til ei offentleg strand, då dette er til hinder for bruk av stranda. Dessutan må tiltaket (moringa) vere i samsvar med vedtatte planar (jf.Havne- og farvannsloven § 32), og dersom kommunestyret har vedtatt ein plan som legg til rette for moring/fortøyning av fritidsbåtar rett utanfor ei offentleg strand, ja då er dei ikkje heilt ved sine fulle fem for å sei det mildt :crazy:

 

 

Mange synst kanskje at dette verkar strengt, men det er jo nettopp for at ikkje kven som helst skal kunne ta seg til rette i "ingen-manns-land" og/eller vere til hinder for ferdsel på sjøen.

 

 

 

Lagt til:

 

Fann forarbeidet til Havne- og farvannsloven, og om § 27 står det blant anna: "Hvorvidt tiltaket vil kunne stride mot tredjemanns strandrett, eiendomsrett o.l., har derfor normalt ikke betydning ved vurderingen av om det skal gis tillatelse. (...)"

 

Altså er det eigentleg ikkje krav til at sakshandsamar skal tenkje på tilflotsretten. Men eg meiner likevel at ein oppegåande sakshandsamar bør gjere det, men det er no berre mi meining :smiley:

 

Heile forarbeidet finst her for dei som interesserte. Står blandt anna litt om kor vidt ei bøye er søknadspliktig etter § 27 eller ikkje...

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Med andre ord så skal jeg endre mitt innlegg[/i]

 

:lipseal:

 

Selvfølgelig skal du ikke det, du skal ha dine meninger og jeg skjønner dem godt.

 

Det jeg prøver å si er at i enkelte tilfeller så blir ting så urimelig at man er nødt til å bruke "sundt bonvett", og i det tilfelle som jeg viste til så snakker vi jo ikke om noen stor forbrytelse. Jeg "tok meg til rette" og la ut en moring på min egen eiendom uten å søke om byggetilatelse. Hadde jeg blitt tatt så hadde jeg vel måttet fjerne moringen...det hadde vel verken vanket fengsel eller bøter. Man må sette ting i perspektiv. Jeg syntes det hadde blitt helt feil om jeg skulle gått gjennom hele papirhaugen med nabovarsling, kartframstilling og søknad, noe som for meg hadde medført en utgift på ca. 5000,- kroner...for å få en fortøyning på egen eiendom!!?? Av de sikkert mange tusen private fortøyninger i Tromsø så finnes det vel neppe en med godkjent byggesøknad. Ja, jeg tok meg til rette, men ser ikke på meg selv som noen lovbryter av den grunn...og det håper jeg ikke du gjør heller...

Link to post
Share on other sites

Det eneste du eventuelt risikerer er å få pålegg med å ta den vekk. Hadde lagt ut selv uten skrupler. Ikke spør for da får du nei.

La ut moring en gang, etter å ha spurt kommunen. Det var greit, men den måtte ligge lengre ut enn en hest kan vasse. Var visst en gammel regel som var formulert slik, og forøvrig den eneste relevante bestemmelsen han jeg snakka med visste om.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...