Jump to content

Sabb 2G. Trenger råd & tips

Bjoan

Recommended Posts

Idag hadde jeg den første turen med sjarken. sto leeenge å gikk på tomgang. å tempraturen er normal. men noen minutter etter jeg begyner å kjøre. så gikk den varm. 100grader ++.

kom inn til havna igjen. så begynte jeg å demontere kjølesystemet. (ferskvannskjølt). alt ser bra ut. bortsett fra ett par ting. på eksosmonifoiln. Så sitter termostat huset. stor plate hvor termostaten sitter på toppen. Å den plata er delt i to sånn ca midt på. Pga mye rust på den nederste delen av plata.. Så da lurer jeg på om jeg kan renkappe termostathuset. å "strupe" igjen det nederste hullet inn til eksosmonifoiln. ser ikke noe vits i att det skal være åpent mellom termostathus plata og eksosmonifoiln... Alt av pakninger er borte inni der og.

Jeg tenkte automatisk att det lekker vann mellom termostathuset og den åpningen på eksosmonifoiln. da det røyk en good del av den..

Syns også den drar noe dålig når du setter den i gir. Får liksom ikke fult pådrag. men det kan vel være noe med justeringer av hurtigomstyringa.

Ble mye kluss det her men. (dålig på å forklare) :giggle:

termostathus2.jpg

termostathus.jpg

Her er termostathuset. den nederste delen er ikke tilstede. :thumbsdown:

Så da er egentli spm mitt. kan jeg bare ta å kappe, slik att jeg kun sitter igjen med "termostathuset". å lage adapterplate til hullet på eksosen?

Redigert av Bjoan (see edit history)

jeg har 2 sabb motorer og begge har gitt meg enorme problemer når temostathus og termostat ikke er i orden!

Jeg ville ringt til frydenbø sabb i Bergen og snakket med de. Selv bestilte jeg meg helt nytt termostathus og innmat. Da ble det bra.

Sabben mister både drakraft og motor stopper når dette ikke virker. Uten motorkraft kan det oppstå mange farlige situasjoner....

Ring snakk med Frydenbø Sabb Motor AS

Adresse og åpningstider

Besøks-og vareadresse

Frydenbø Sabb Motor AS

Damsgårdsveien 113

5058 Bergen

Postadresse

Frydenbø Sabb Motor AS

Postboks 7170

5020 Bergen

Telefon: 55 34 88 00

Telefaks: 55 34 88 01

E-post: post.sabb@frydenboe.no

Åpningstider: Administrasjon: Verksted:

Mandag - fredag Kl. 07:30 - 15:30 Kl. 07:30 - 15:30

Lørdag Stengt Stengt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...