Enzo Startet 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 19.Januar.2012 Jeg sitter og blar i boken nå for å planlegge litt havneanløp, til hver havn så er det en egen side der det er masse nyttig informasjon men det er en informasjon jeg ikke klarer å finne. Mange av havnene i kanalen er ikke mulig å ankomme annet som f.eks tidsrommet 1time før-1time etter høyvann, denne infoen står det ikke noe om på havnesidene. Boken er på over 1000 sider og jeg klarer ikke å finne denne infoen, er jeg blind eller må jeg ha en annen bok for å klare å finne denne viktige infoen ? Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 (redigert) Jeg antar at det ikke er en tidevannstabell du spør etter, men en oversikt over begrensning i ankomst/avgangtid i forhold til høyvann for de forskjellige havnene p.g.a. dybde- eller strømforholdene. Denne info'en sto tidligere i de engelske (Admiralty Charts) havnekartene eller innseilingskarter for de største havnene. Husker jeg ikke aldeles feil har Hydrographic Office også utgitt en oversikt som viser dette. Jeg lurer dessuten på om ikke den engelske RYA (Royal Yacht Association) også har en oversikt a la Norske Gjestehavner. Søk på Google med Hydrografic Office eller RYA som søkeord og se hva som dukker opp. Hvis det ikke kommer opp noe nyttig info. der så søk på havnene med navn. Tenker du mot all formodning på en tidevannstabell for den engelsk kanal fås denne kjøpt hos Nautisk Forlag. Du vil dessuten finne den i Norsk nautisk Almanakk som er den norske ekvivalenten til Reeds. PS: Jeg har sjekket opp de to institusjonene jeg nevnte ovenfor. Du vil finne hva du har bruk for både hos HO og RYA. Redigert 19.Januar.2012 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Tidevannstabeller er i reedsboka og jeg har de på elektronisk vis også så det er ikke noe problem. Så da må jeg over til en annen kilde for den enkle infoen om tidevann for å komme inn i havner, egentlig litt skuffende da jeg trodde denne reedsboka skulle dekke nær sagt alt Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 En flott bok som ble flittig brukt på veien hjem i fjord sommer. den har alt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
GeirKS Svart 20.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2012 Nå har jeg ikke boken foran meg men for de havnene som begrensninger så står det gjerne HW -/+ 2, eller Access HW -2/+1 i teksten på havnesidene. Sjekk f.eks. St. Helier, C.I. Hater sånne havner :-) Ofte noe dritt i pålandsvind også, med brytende sjø og grundt. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.