Jump to content

Hva er din båt historie?


M4gnus

Recommended Posts

Hei!

Hva er en av dine morsommeste, beste, tristeste eller kjedeligste båt turen du har hatt? Lang eller kort, fortell den. Vi andre som leser vil like den! ;)

 

Du kan også fortelle flere båt historier om du har det! :)

 

 

En av mine kanskje morsommeste og en av de leieste samtidig er vell då eg mista motoren på min Gambler 15. Hadde nettopp kjøpt den, så var det ut på prøvetur. sikre motoren me bolter gadd vi ikke, forrige eiger hadde ikke gjort det og eg kjørte da ikke så jævlig (egentlig jo, hehe!). Så kompisen min som var med meg og prøve kjørte tok oss en liten tur fra Husnes til Sunde. Hadde full flating inn i Sunde båthavn etter hopping på vestamaran bølger, da ble motoren skeiv (ups). Men fikk no vertfall benka den tilbake, med en annen morsom sving, hehe! så begynnte tilbake veien.. chill tur ut, men sånn skulle det ikke bli tilbake. 1 -1,5 meter høye bølger om ikke større i jomfruturen med 15 fots speedbåt som motoren var på vei til og falle av på. Hehe.. hoppa og styrte på, 25 knop i dette var ille nokk. Kompisen min klamra seg fast med ville blikk. Fulgte ofte med på om motoren var på vei til og dette av.

 

Er det noe eg har ''lært'' av en båtvideo så lyder det att du ska gjøre som følger: When in doupt, FLOOR IT! So i did, hehe! Kompisen min sitt blikk ble jo vi åpent, livredd nermest! 35 knop om ikke mere på dette er jo ikke det tryggeste. fikk noen virkelige slenger og nesten gikk rundt 1-2 ganger. så sakka ned. men tok ikke lang tid før eg prøvde igjen! .. Omsider så kom vi oss inn til han. Bodde mellom husnes og sunde, var 3/5 deler av veien hjem. men når vi såg videre på sjøen utover så ble vi enige om att eg campa hos han den natta. Neste dag var det nesten helt stille, så eg kjørte hjem, vrengte båten godt på vei inni båthavna, 0 problem

 

Så kom neste dag, nydelig vær. Blikkstille på sjøen.. tenkte eg ''No skal eg ut og ha meg en chill tur''. Kom meg ned i båten, skjekka att motoren hang som den skulle og kjørte av gårde på marsj fart. Hadde ok skarp sving ut av Husnes båthavn og nedover mot Borvika som en plass her heter. Kjører nett forbi og skulle mellom en øy og land. måtte svinge svakt og rolig bare så eg hadde litt bedre klaring forbi land.. WIRRRRBLBPBPAH! Hørte eg bak båten, og lurte ''ka f....'' snur eg meg og der er faen ingen motor! letter meg fort og ser bak hekken på båten. Der ligger motoren under vann, etter styrekablene. var ca 40 meter fra land. 60 meter og ro inn til hvor en eg kjennte hadde naust. Fikk båten inn på den lille stranda på sia og ringte pappa. Gikk omsider bra, motoren ble solgt som delemotor og nå står en ny motor på! :)

 

Var ingen skarp sving eg hadde, svak og liten. Helvete dagen før skulle den klare. men den lille som eg hadde når den falt av, Neidåå.. Nye motoren e festa med 4 bolter, hehe!!

 

 

Skriv din båthistorie, min var litt mye og skrive, din er kanskje litt mindre eller lengre. Bare og fortelle, send med bilde! :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...