Jump to content

Det er vel ingen som investerer i båt nå for tiden?


strawberry

Recommended Posts

Kjøp båten og glem hva du ga for båten :lipseal: . Fyll den opp med det du trenger og dra på tur.

Kos dere med båten, Det er virkelig deilig med fiskeplassen på trappa og fleksible strand tomter :cheers_wine: .

Nyt båtlivet ikke tenk på hva det koster, kjøpt er kjøpt fått er fått. :thumbsup:

Reis rundt og kos dere og tenk positivt.

Det dere investerer i er livsnytelse og stressfrie dager, :flag: :flag: :cool: :cool:

 

Dere får ha en fortreffelig dag alle sammen :sailing:

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ny bruktbåt på sensommeren i fjor. Rette båten va til salgs på rette plassen til rett tid så da va det bare å ringe banken.

 

Å kjøpe båt ER en investering. Ikke ei økonomisk investering, men investering i livsnytelse! :cheers_wine:

 

Så lenge jeg får mer enn det jeg skylder banken når båten selges så skal jeg ikke klage, men regne med å beholde båten enten til lenge etter den er nedbetalt eller til 3-fotssyka setter inn. :thumbsup:

 

Som en her på chatten en gang sa (tror det va Pettern): "Båt er ikke en hobby, det er en livsstil!". Ett utsangn jeg må si meg 100% enig i! :flag_bp:

Redigert av Kenneth (KAH81) (see edit history)

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

 

Link to post
Share on other sites

Har lest en del om investeringer opp gjennom livet og fant følgende gullkorn:

 

"Skal du legge deg opp penger så skal du ikke skaffe deg en tredje bolig, en andre kone eller en første båt."

 

Personlig holder jeg meg til de første to rådene... :wink:

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Nei, skal jeg si heldigvis? Det er allerede altfor mange båter i forhold til mulighetene for å få båtplass, få tak i mekaniker for rep. eller service, for å få plass i gjestehavner, for få muligheter å få fylt drivstoff uten å ligge i kø halve dagen og for få steder til å få tømt septikken +++++. I tillegg har alle disse båtene som skal ha eller få utført det som er nevnt foran presset opp prisene ganske betydelig. Kort sagt - det er altfor mange på sjøen til at tjeneste- og service apparatet kan betjene de eksisterende båtene. Jeg personlig ser helst at båtsalget stopper helt opp og båtbruken helst reverseres. Det siste synes jeg faktisk å ha observert de siste årene i form av et økende antall hagebåter. BRA!! Fortsett slik! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg personlig ser helst at båtsalget stopper helt opp og båtbruken helst reverseres. Det siste synes jeg faktisk å ha observert de siste årene i form av et økende antall hagebåter. BRA!! Fortsett slik! :yesnod:

 

Enig der, men det skyldes nok været de siste par sesonger. Neste sesong vil bli veldig bra har jeg hørt. Med sol og varme. Og da skal du se at båtfolket får fart på seg.... :sailing:. Fullt med båter på holmer og skjær, overfylte havner og kø. Litt synd for deg da Kes :lipseal:

Link to post
Share on other sites

Kjøp båten og glem hva du ga for båten :lipseal: . Fyll den opp med det du trenger og dra på tur.Kos dere med båten, Det er virkelig deilig med fiskeplassen på trappa og fleksible strand tomter.

 

Så hjertens enig. :flag_bp::thumbsup:

Kjøpte "ny" båt i fjor. Har aldri vurdert om jeg kunne fått den billigere eller om jeg kunne fått tilsvarende båt til lavere pris. Er man fornøyd med båten så er det ingen grunn til å se seg tilbake. Det gjelder bare å kjøpe båt etter lommeboka. Tåler man ikke verdifallet så har man kjøpt for dyr båt. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...