svenn-m Startet 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2012 Er det noen som kan hjelpe med et koblingsskjema til en ford 2715? Ble litt ivrig når jeg skulle demonterte alle ledningene, så jeg glemte og merke de. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Hei, på motor eller instrumentpanel? Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Det er på motor og instrumentpannel, det er turteller jeg er mest usikker på. Den skal kobles til en giver som står i siden på blokken, men vet ikke hvordan. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Normalt skal turtelleren kobles på dynamoen, merket W. Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Det er kanskje det som er mest vanlig, men på denne er det egen giver til turteller. Sitér dette innlegget Link to post
jonn Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Du har ikke et bilde av dingsen da? og ledningene? Overhalte en slik for noen år tilbake, den hadde uttaket på dynamoen. Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 har ikke noe godt bilde av den på motoren min, men er pos 7 på dette bildet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 (redigert) Der har du tre muligheter mener at det er de to ytterste, hvis jeg husker rett. Kan sjekke til onsdag. Fant denne. Redigert 22.Januar.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
svenn-m Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Slik ser turtelleren ut bak. En er jord og de 3 andre vet jeg ikke hva som er hva. Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Jeg hadde 2 av disse 2715 Lehman evighetsmaskinene i en GB for noen år siden. På denne var turtellerne koblet via W-uttaket på dynamoene. Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 22.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Var koblet på egen giver hos meg. Skulle ha merket hvor ledningene skulle når jeg demonterte Sitér dette innlegget Link to post
svenn-m Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 (redigert) Var ute i båten og prøvde meg fram litt i dag. På giveren er det 2 utganger, en er merket G/S andre er merket C På instrumentet er det kun den i midten som er merket G (ref bilde) Eneste måten jeg fikk utslag på instrumentet var når jeg koblet plus på G på instrumentet G/S fra giveren til inngangen til venstre på instrumentet og fra C på giveren til - på batteriet. Ikke vet jeg om dette er riktig, men fikk da 2400 omdreininger når jeg matet giveren med boremaskinen som skal gi 1800 omdreininger. Dette stemmer hvis utvekslingen på giveren er 3:4? Redigert 26.August.2012 av svenn-m (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 På giveren er det 2 utganger, en er merket G/S andre er merket C På instrumentet er det kun den i midten som er merket G (ref bilde) Eneste måten jeg fikk utslag på instrumentet var når jeg koblet plus på G på instrumentet G/S fra giveren til inngangen til venstre på instrumentet og fra C på giveren til - på batteriet. Ikke vet jeg om dette er riktig, men fikk da 2400 omdreininger når jeg matet giveren med boremaskinen som skal gi 1800 omdreininger. Dette stemmer hvis utvekslingen på giveren er 3:4? Slik er det koplet hos meg ( topolet anlegg) Gul ledning er på noe som ligner en "G" I det tomme hullet skal instrumentlys inn. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
svenn-m Svart 27.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Giveren ser make ut som min, er det minus eller pluss du har koblet til c? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 make ut som min, er det minus eller pluss du har koblet til c? Rød er minus etter min mening. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
snorken Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 På el- skjemaet på min Perkins vises turtallsgiveren med symbol som en vekselstrømsgenerator og er koblet til minus og giverledning som går til G på instrumentet. Instrumentet er også koblet til minus. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.