Jump to content

Hvordan er kvalitet og finish på Fairline

Puffen

Recommended Posts

Jeg startet en ny tråd for noen uker siden, men den var nok for dårlig formulert i forhold til det jeg egentlig vil vite. Som nevnt i forrige tråd så savner jeg de litt trauste men godt gjennomførte løsningene som kjennetegner Nordiske båter. Jeg er glad i kalesjebåtens kvaliteter og størrelse rundt 11 m. er det som passer best. Av div. tidligere forklarte årsaker så er Windy 37 GM og NordWest 370 uaktuelle. Windys badeplattform er for liten, og NordWest 370 er umulig å få tak i, forutsatt årsmodell mellom 2008 - 2010. Jeg sitter derfor å studerer bilder og annonser på Fairline 38 Targa. Jeg har aldri vært ombord i en Fairline av nyere modell. Jeg hadde også blandet erfaring med engelske løsninger fra min korte karriere som Sealine eier.

Så spørsmålet er vel; hvordan er kvalitet, løsninger, tankegang og finish ombord i Fairline, kontra de Nordiske båtene i øvre kvalitetsklasse ? Har de klart glass i vinduene f.eks. ?

Redigert av Puffen (see edit history)

Vil bare opplyse om at dersom det negetive med badeplatformen på windyen er at den er vanskelig å entre fra siden så kan det meget enkelt løses med et par steg i teak/syrefast Windys leverandør enkelt fikser.

Den er for kort og liten, og vanskelig å entre fra siden. Særlig hvis en bærer på noe. Sånn er detm og partneren i rederiet har sått det fast ufravikelig :wink:

Skjønner det. Etter min mening en av de få svakheter med GMen.

Vi er veldig begeistret for den store platformen vår. Plass til det meste der

55a59e52-56cb-e49e.jpg

Fairline 38 kikket jeg på da den var ny. Likte ikke dårlig sittekomfort i sofaene i cockpit og dårlig dashbord uten plass til stor nok plotter. Engelske båtblader er begeistret for Fairline. Jeg har hørt litt ymse om el anlegg fra et verksted, uten at jeg vet konkret hva. På båter med høyglanset cherry innredning har jeg sett flere eksempler på at lakken blir melehvit. Dette skyldes visstnok at lakken ikke tåler fuktig vinterluft.

Da 38 ble testet som ny fikk den kritikk for å være litt tung i hekken når den hadde agregat og pasarelle montert. Da satt det av en eller annen grunn max D6 310 i den.

Tilgangen på 370 tror jeg ikke er så ille som du vil ha til, men det forutsetter nok at du tar en prat med NordWest. Det formidles mange båter i kundebasen deres. Men er du fortsatt redd for å dra dit å se kan det jo bli vanskelig :wink:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...