baatsman Startet 24.Januar.2012 Del på Facebook Startet 24.Januar.2012 Les mer her: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=1201088&cat=4914 Jeg synes den er tøff, med en del artige løsninger. Kanskje ikke 44 vår blir så gammel i våre hender likevel:) Hadde egentlig ikke tenkt større båt. Men men Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Framtia Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Du får bare begynne å spare, hvis du skal ha råd til alt det nipset de hadde ombord Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Tar det igjen på seilene, 10 kvm mindre. Mange fine løsninger. Neida, vi har ikke tenkt å skifte enda. Har akkurat kjøpt radar og ais, samt tur til "gadget messa" i Gtb. Men jeg vet om en her på forumet som er hardt i tenkeboksen Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Bitteliten Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 (redigert) Ser ut til å føye seg inn i trenden med sailable living platform Jeg kan avkrefte ryktene tilBaatsmann at jeg er i tenkeboksen Redigert 24.Januar.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Vet at HR har vært drømmen, men Najad har vel styrket sitt kandidatur for deg Bitteliten...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
baatsman Svart 24.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Jeg kan avkrefte ryktene til Baatsmann at jeg er i tenkeboksen Du drar jo bare til Sverige på "harry-handel" når du kjøper båt. Så kan ikke regne med dag da Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Fineste bavaria noensinne etter min mening, kunne tenkt meg en sånn slik som bobåt her hjemme, synes den kanskje hadde noe lave karmer i cocpit men til penvær så gjør det ikke alverdens. Men en ting stusset jeg litt på, nedgangsluka er trekt godt ut til styrbord, hva skjer med klassifiseringen da, båten får vel ikke A om vannet renner rett inn i båten når båten ligger flatt i vannet på SB side ? Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Ja, og så var karmen veldig lav i tilegg. Ellers en fin båt, men var noe som ikke stemmte helt med vinduslinjene.. Interiørmessig mye bedre enn tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 (redigert) Les mer her: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=1201088&cat=4914 Jeg synes den er tøff, med en del artige løsninger. Har sansen for denne båten ja... uten tvil... bra båt for de av oss om ikke driver med harryhandel Redigert 24.Januar.2012 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Rastløs Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 (redigert) - var i Düsseldorf i helgen. Båten var rett og slett lekker in natura, og til en forandring full av smarte løsninger.(f.eks et oversiktelig verktøyskap i nedgangen til salongen ) -Ligger vel an til en liten prøveseiling i Tyrkia i mai gitt : Redigert 24.Januar.2012 av Rastløs (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Beneteau sense finnes vel i 43 og 50 ft, så om de ikke fyller opp det gapet vil vel denne Bavariaen ha et stort marked. Selv hadde jeg heller gått for en RM1350. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Stjerneglimt Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Det virker nesten som om designerne er "desperate" for å finne på nye løsninger. Hva er greia med asymmetrisk cockpit? Uansett var det en flott båt og et skritt i riktig retning for Bavaria. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
baatsman Svart 24.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Jeg er gift med en som setter solplass i fokus. Ved en bredere side, har man oppnådd en utvendig "grillplass" som er mangelvare på seilbåter. For oss som bruker båten mye er i havn også en viktig del av båtlivet. Ellers el. winscher, dock and go manøvrering(joystick) som vender drevet og samkjører med thrustler. Det gjør at det er enklere for 2 mennesker og seile, manøvrere denne. Blir spennende og se denne! Når det gjelder Sense- båtene har jeg sett 43. Den fikk en lang "korridor", tror kanskje storesøster kan se bedre ut. Ellers er det også en spennende løsning. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Enzo Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Asymmetrisk cocpit er vel et svar til Beneteau sense, personlig synes jeg denne bavariaen ser mer lovende ut enn sense Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Fin campingvogn dette :) Men dette med at alle liner trukket tilbake til en vinsj like foran rattet. Hva er egentlig fordelen med dèt? Virker veldig "in" for tiden. Også på de nye jeanneau'ene. Men jeg skjønner bare ikke hva man tjener på å gjøre det sånn. Kan noen forklare? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bitteliten Svart 24.Januar.2012 Del på Facebook Svart 24.Januar.2012 Vet at HR har vært drømmen, men Najad har vel styrket sitt kandidatur for deg Bitteliten...? Da må nok Benny konstruere en skikkelig båt først. Og han vet hva jeg tenker på Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 27.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 En liten nyhet fra Bavaria http://www.lundebaat.no/default.asp?artid=329 litt mer her http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=1201950&cat=4914 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Cirion Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Men dette med at alle liner trukket tilbake til en vinsj like foran rattet. Hva er egentlig fordelen med dèt? Virker veldig "in" for tiden. Også på de nye jeanneau'ene. Men jeg skjønner bare ikke hva man tjener på å gjøre det sånn. Kan noen forklare? Veldig "in" og er vel mest egnet for eiere uten mannskap. Med vinsjene i rekkevidde av rattet er det enklere å seile alene. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Er rimelig uenig. Seiler mye alene selv. Arbeidsstillingen når man skal jobbe på disse vinsjene er dårlig uansett om man er foran eller bak rattet. Så det ender uansett med at man bruker autopiloten mye. Og da er det bedre å ha skikkelige arbeidsforhold rundt vinsjene. Dessuten er det ingen ulempe at flere enn skipperen ombord lærer hvordan de virker? Så oppsummert blir det brukbart til aleneseilibg og mislykket med mannskap. Mens hos meg er det ganske bra alene og veldig bra med mannskap. Greit å ha muligheten til å gjøre manøvre raskt og sikkert når man først har folk ombord? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Careka Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Jeg liker akterlugaren med 2 køyer, Spørs om ikke dette er en båt som også Lano kunne falt for Hans gamle Regina holder jo ikke denne ny standard som Bavaria her kommer med. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Tja, er jo dette med dekkssalong for å se måkene, da.. :-) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Stjerneglimt Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Tja, er jo dette med dekkssalong for å se måkene, da.. :-) Ser at du stadig skriver dette om Vision, Jeanneau DS osv, men det handler om å få mest mulig lys inn. Kjellerfølelsen er helt borte i disse seilbåtene. Som konverterende motorbåtmann synes jeg disse vinduene er veldig fornuftige og tar bort argumentasjonen til f.eks. Astor som også stadig nevner "kjellerfølelse". Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
JGH Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Skjønne ingenting av denne kjellerfølelsen eg, både min båt og Sun Flyer har godt med lys og utsikt. Og det uten å være til utstilling for omverdenen som i ei gullfiskbolle. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Stjerneglimt Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Og det uten å være til utstilling for omverdenen som i ei gullfiskbolle. Nå er det jo bare måkene som ser inn, så hva er problemet Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Frode S Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Det fine med båter er jo at det er mange å velge blandt. Båter med kjeller og båter med loft, båter med to ratt og båter uten ratt. Det finnes til og med båter med seil og båter med motor, faktisk noen som har begge deler! Det viktigste er at vi finner noe som passer vår bruk og at vi faktisk bruker båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.