Jump to content

Bavaria 46 Vision, nyhet

baatsman

Recommended Posts

Fineste bavaria noensinne etter min mening, kunne tenkt meg en sånn slik som bobåt her hjemme, synes den kanskje hadde noe lave karmer i cocpit men til penvær så gjør det ikke alverdens. Men en ting stusset jeg litt på, nedgangsluka er trekt godt ut til styrbord, hva skjer med klassifiseringen da, båten får vel ikke A om vannet renner rett inn i båten når båten ligger flatt i vannet på SB side ?

Les mer her: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=1201088&cat=4914

Jeg synes den er tøff, med en del artige løsninger.

Har sansen for denne båten ja... uten tvil... bra båt for de av oss om ikke driver med harryhandel

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg er gift med en som setter solplass i fokus. Ved en bredere side, har man oppnådd en utvendig "grillplass" som er mangelvare på seilbåter. For oss som bruker båten mye er i havn også en viktig del av båtlivet. Ellers el. winscher, dock and go manøvrering(joystick) som vender drevet og samkjører med thrustler. Det gjør at det er enklere for 2 mennesker og seile, manøvrere denne. Blir spennende og se denne!

Når det gjelder Sense- båtene har jeg sett 43. Den fikk en lang "korridor", tror kanskje storesøster kan se bedre ut. Ellers er det også en spennende løsning.

Vi sees!

Men dette med at alle liner trukket tilbake til en vinsj like foran rattet. Hva er egentlig fordelen med dèt? Virker veldig "in" for tiden. Også på de nye jeanneau'ene. Men jeg skjønner bare ikke hva man tjener på å gjøre det sånn. Kan noen forklare?

Veldig "in" og er vel mest egnet for eiere uten mannskap.

Med vinsjene i rekkevidde av rattet er det enklere å seile alene.

Er rimelig uenig. Seiler mye alene selv. Arbeidsstillingen når man skal jobbe på disse vinsjene er dårlig uansett om man er foran eller bak rattet. Så det ender uansett med at man bruker autopiloten mye. Og da er det bedre å ha skikkelige arbeidsforhold rundt vinsjene. Dessuten er det ingen ulempe at flere enn skipperen ombord lærer hvordan de virker?

Så oppsummert blir det brukbart til aleneseilibg og mislykket med mannskap. Mens hos meg er det ganske bra alene og veldig bra med mannskap. Greit å ha muligheten til å gjøre manøvre raskt og sikkert når man først har folk ombord?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Tja, er jo dette med dekkssalong for å se måkene, da.. :-)

Ser at du stadig skriver dette om Vision, Jeanneau DS osv, men det handler om å få mest mulig lys inn. Kjellerfølelsen er helt borte i disse seilbåtene. Som konverterende motorbåtmann synes jeg disse vinduene er veldig fornuftige og tar bort argumentasjonen til f.eks. Astor som også stadig nevner "kjellerfølelse". :thumbsup:

Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai:

http://stjerneglimt.tumblr.com/

Det fine med båter er jo at det er mange å velge blandt. Båter med kjeller og båter med loft, båter med to ratt og båter uten ratt. Det finnes til og med båter med seil og båter med motor, faktisk noen som har begge deler!

Det viktigste er at vi finner noe som passer vår bruk og at vi faktisk bruker båten. :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...