Jump to content

Ferie rundt svenskekysten og Danmark


Merlis

Recommended Posts

Tusen takk for svar :thumbsup:

 

Jeg skal gå innaskjærs på denne etappen. Jeg har lest i havneguiden at det er utrolig mange fine steder mellom disse stedene. De stedene jeg skal få med meg enten på vei til Danmark eller hjem fra Danmark er disse: Fjellbäcka, Långholmen?, Dannemark, Sotenkanalen, Hållø, Lysekil, öckerö, Vinga, Göteborg og Læsø.

 

Det er disse stedene jeg har tenkt til å gå innom. Men dersom det regner osv kommer jeg til å ta Fjellbäcka-Lysekil i et strekk tror jeg. Hvis det ikke blåser for mye og jeg kan gå utaskjærs.

 

Svenskekysten skal vi bruke god tid på i alt, men ser også veldig frem til Læsø og kanskje fastlandet i Danmark.

Link to post
Share on other sites

Jeg har som regel gått litt lange dags etapper på begynnelsen av ferien og kommet meg frem til planlagt snuplass så raskt som mulig. Har deretter hatt god tid til å nyte livet og somle på hjemturen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Långholmen?

Långhlmn heter vel hver annen øy nedover. Men du har en rett på utsiden av Fjellbacka, riktig det. Veldig fin plass, men litt vrient å legge til hvis du ikke er kjent.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Mellom Grebbestad og Fjellbacka har du Tanumstrand som tar Veldig mange båter. Her finnes alt av restauranter, after beach med holligång orkester. Det siste er ikke pop for alle, men det går greit. Stille i havnen ved 23.00. Våre ungdommer trives der. Tennis, minigolf sportshopen og mye annet.

 

En fin gåtur in til Grebbestad. Vi ligger der og ikke i Grebbestad. Hunnebostrand eller Bovallstrand er inngangen til Sotenkanalen. Andre siden har Kungshavn eller Smøgen. Eller trekk litt innover og finn Bohus Malmøen.

 

Og så videre nedover

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...