haugi Startet 24.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2012 Lurer litt på om jeg skal prøve meg på et prosjekt, fant en båt med denne motoren i, 130 hk bensin. Har hørt mye rart om BMW marinemotorer, det meste lite positivt. Men stemmer dette? Noen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 25.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2012 Hvis det er en B130 du tenker på, så er den som alle andre 80talls bensinmotorer. Ikke direkte dårlig, men kanskje ikke direkte bra heller. Tørst over 2500 rpm. Min brukte rundt 27 liter i timen på 4500 rpm. Trenger hyppig smøreolje og filterskift. Ventiljustering minst en gang pr sesong. Forgasserjustering, med vakumklokker. Og sjekk eksosutløpet regelmessig, de hadde en tendens til å tære bare noen spiste mat som inneholdt salt i 2 sjømils omkrets. Og vannpumpen selvfølgelig. Sørg for at kjølevannsystemet er rent og fungerer som det skal. Dette er en motor som ikke tåler å koke, noensinne, aldri, uansett! (Selv om jeg har gjort det selv og det har gått omentrent bra). OG: Før du kjøper, ta kompresjonstest på motoren. Den bakre sylinderen har det med å lekke på de tidlige variantene. Passer du på den, er det en akselerasjonsterk motor med fin forgasserlyd til å være 2 liter, men den var nok aldri tenkt for langtur på 4800 rpm i mange timer. :) Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.