Willing 31 Startet 25.Januar.2012 Del på Facebook Startet 25.Januar.2012 Hei har en Willing med volvo penta MD2020 ønsker og koble til varmt vann med oppvarming fra motoren og lurer på om motoren blir for liten til og varme vannet? Eventuelt hvor kann man kjøpe lengere slanger for og koble til varmvanns tank?. Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
viksund 990 Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 hei, til denne motoren får du kjøpt stuss-sett hos VP forhandler til noen få 100-lapper. Motoren gir fra seg bra med varme, men husk at varmtvannstanken ikke skal stå montert høyere enn lokket på varmeveksleren. Hvis den blir det får du også kjøpt en sats for og montere ekstra expansjonstank høyere. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 (redigert) Hei! Som du helt riktig allerede har fått svar på, så er 2020 enkel og effektiv til varmtvann. Bildet er av en 2030, men de skal være helt like. Varmtvannet tilkobles slik som du ser rett på vannpumpa. Slangen med blå strips på er kaldreturen. Dette er installasjonen på min forrige motor. Som du ser, har jeg koblet til ekspansjonstank slik Viksund 990 forklarer. Denne ser du ikke i bildet, men jeg tok bare en tank fra en Volvo 240. Den har stuss for overløpet på samme dimensjon som overløpet på båtmotorens. Og slangen mellom motor og vv-bereder har samme dim som bunnslangen i ekspansjonstanken. 16mm innvendig. Redigert 27.Januar.2012 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Willing 31 Svart 28.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2012 Tusen takk skal dere ha båtplassen er et utrulig nett sted for oss båt folk og utrulige hærlige mennesker som prøver og hjelpe hver andre Sitér dette innlegget Willing 31 Link to post
Willing and Able Svart 7.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2014 Er dette mulig med en Volvo Penta 2003 fra 1987? Noen som vet om nyere motorer og S-drev som kan settes inn? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 8.Oktober.2014 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2014 Jeg har en VP 2003T fra '87 og der er kjølevannet koblet sammen med varmtvannsberedern. 230V-kolben funker ikke, men jeg har godt og varmt vann til både dusj og oppvask etter en halvtimes motordrift. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.