GlennIversen Startet 26.Januar.2012 Del på Facebook Startet 26.Januar.2012 Hei, er det noen som kan hjelpe med å sette salgspris på en gammel båt? Jeg vurderer å selge min Skibplast sportsmann med 55hk 2t motor. Båten er veldig bra, med "nytt" intriør. (Alt ble byttet i 2011) Fremre stoler er svingbare og kan legges ned, soafaen bak er trukket om med nytt skinn, sidepanelene er nye med hvit skinn. Nytt teppe i 2011 som tåler vann. Styresnekke, ratt (280mm), styrewire og kontrollkablene er byttet i 2011. Ledningsnettet ble byttet ut i 2011 med nytt bryterpanel og alle ledninger skiftet. Motoren går meget bra og er lettstartet, den har fått ny impeller, gearolje og chokesolinoid, ny starter, nye plugger, nytt laderelee, alt dette ble byttet sensommer høst 2011. Det sitter en 100%skadefri Solas stålpropell kjøpt 2010 på motor og orginalpropell følger også med. Leter jeg lenge og godt nok på "lageret" mitt finner jeg sikkert en del deler til motoren som feks forgassere, tennspole, CDI unit, stygt motordeksel (vinterdeksel) ++++ Skroget er 100%tett uten hull/skader i bunnen, kalasjen er noe slitt og ikke så veldig pen, men den er tett og hel (etter litt lapping og impregnering) Av utstyr så kan det nevnes at den har helautomatisk RULE lensepumpe som kan overstyres, lanterner, 12v uttak, voltmeter, knopmåler, el-tankmåler, 25liters bensintank, brannslukkningapperat, vannskikroker, diverse tauvirke, anker med 20meter ankertau, 4stk fendere, vannski og tube begge med tau. Totalt så har det blitt påkostet kroner 19.000,- bare i nye deler siden oktober 2010 Det følger med registrert henger (selvbygg), som fikk nye hjullager i 2010 og ledningsnettet ble byttet i vinter. Det eneste som må gjøres før sjøsetting er å vaske båten, da den er veldig støvete etter å ha stått i garasjen i 4mnd. (fremgår av bildene) Toppfart ca 33-35kn og fin marsjfart 20-22kn Planer lett og raskt, null problem å trekke noen på vannski eller tube. Motor blir vinterkonservert hvert år, og har gått i ferskvann de siste årene, husker ikke helt hvor mange. Er det noen her inne som kan gi meg ett hint om hva jeg kan legge ut denne for, hva er realistisk salgs sum for noe slikt? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
trekko Svart 26.Januar.2012 Del på Facebook Svart 26.Januar.2012 29000 prutbart til 27000? Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 27.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Ok takk for svar, hvis dette er en reell prisantydning ble jeg meget fristet, for dette var over all forventning. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Hebbe Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Jeg tror ikke du vil få så mye for den, du vil max få igjen de 19000 du har kostet på den. Mest trolig vil du få igjen mindre. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Helge Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Nå skal jeg først ta et klart forbehold mot at båtmarkedet for tiden kan være mye dårligere enn jeg er klar over. Men ellers ville jeg tro at det skulle være mulig å få 19.000 eller mer for en slik båt på registrert tilhenger og med fungerende 55 Hk påhengsmotor. Mindre enn 19.000 synes jeg for min del er veldig lavt for greit fungerende og komplett pakke med 5 seter vindskjermbåt, 55 hk motor og registrert tilhenger. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
trekko Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Jeg trur du kan få de pengene da det er en komplett pakke som gir intrykk av en ansvarsfull eier og en ren, pen godt vedlikeholdt båt. Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Jeg leter etter en åpen båt ca 15 fot med styrekonsoll, komplett med henger og en bra motor for fisketurer. Har en budget på opp til 20 000kr for riktig båt, og det er meget vanskelig at finne noe som er både hel og godt vedlikeholdt. Det er her du har ett fortrinn mot andre annonser som ligger ute nå. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 27.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 OK takker og bukker for svar alle sammen, Jeg prøvde meg på ett annet forum (bilforum) å legge den ut der først der satt jeg 25.000 ferdig for komplett pakke, uten noe svar. Tenkte kanskje 25.000,- var ett greit sted å begynne og kanskje la den går for 20.000,- hvis noen skulle ønske å prute såpass. Eneste grunnen til at jeg vurderer å selge er fordi jeg ønsker meg plass til nytt prosjekt, så det er egentlig ingen hast. Vi får se hva vinteren bringer, kanskje den ligger ute en dag for rundt 20.000,- Uansett TUSEN TAKK for svar Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
glalaks Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Jeg solgte min sunwin 13 med 30 hk yamaha(slitt men gikk som en klokke) Båten var relativt slitt, begge setene foran var delvis knekt rygg. Ellers var båten helt grei, men ikke noe smykke som din. Den fikk jeg 18000 for med en sliten henger jeg var glad jeg ble kvitt. Det er riktignok 3-4 år siden.. Tror du får noen båtlapper over 20000 om ikke markedet er helt ødelagt. Jeg fikk et inntrykk av at slike båter ble solgt veldig fort om de ikke var overpriset. Mye ungdom som kjøper slikt. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
SF Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 (redigert) Og det er vell ikke i dette prissegmentet at markedet har kollapset heller. Det er mange som har 20-30.00 på bok og som er villig til å handle båt på henger på impuls. Ikke er du avhengig av båtplass heller. Legg den ut til salgs etter de første fine vårdager så får du nok respons. Hvor gammel er motor? Redigert 27.Januar.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
sjøman Svart 27.Januar.2012 Del på Facebook Svart 27.Januar.2012 Jeg solgte denne i fjor vår for 25000,- til en eldre herre,som skulle ha båt til å fiske med.... Veldig bra motor og nesten ny henger.Defekt kalesje. https://baatplassen.no/bildearkiv/9/9925/09072010065.jpg Sitér dette innlegget Link to post
trekko Svart 28.Januar.2012 Del på Facebook Svart 28.Januar.2012 Har sendt deg en pm Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 28.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2012 Har sendt deg en pm Hei takk for interessen.... Sender deg svar på IM Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
båtmann123 Svart 12.Februar.2012 Del på Facebook Svart 12.Februar.2012 hvor mange knop gjør han ca? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.