Hank Startet 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Januar.2012 Skal sette inn noen skruer over vannlinjen som jeg ønsker å tette med litt sikaflex. Lurer på om det er ok å påføre dette nå selv om det er litt kaldere enn 5 grader som er oppgitt minstemperatur for påføring. Skal uansett bare la det stå til våren, så da vil det vel herde fint så snart det blir litt mildvær? Dette er i Osloområdet. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Har fått Tec7 til å herde mellom -5 til -10,men det gikk omtrent ei uke. Tette gjorde det fra det ble påført. Brukte det på ei knust rute på en kaldgarasje der jeg limte på glass for å tette. Sika har jeg bare brukt da det er varmt. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Hank Svart 27.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Det er ikke noe viktig at det herder med det første. Jeg lurer bare på om jeg kan påføre det nå og la det stå til våren. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Skulle ikke være noe som helst problem, åpnet tube kan du med fordel oppbevare i fryseren for at den skal holde seg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
BØstrøm Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Bare pass på å temperere tuben først. Alt annet kan sammenliknes med meget hard mage. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2012 Bare pass på å temperere tuben først. Alt annet kan sammenliknes med meget hard mage. Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 29.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Fasiten ser ut til å være at med temperert tube, som også oppbevares i lommen under arbeidet, så lar det seg gjøre. Sikaflexen mister imidlertid klebeevnen veldig raskt når den blir for kald. Oppdaget dette før jeg gikk over til å ha den i lommen :) Sitér dette innlegget Link to post
torkri Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Sika fungerer dårlig på lave temperaturer. Har mye bedre erfaring med FixAll, nesten likt tec7 men det hefter bedre. Dette produktet kan påføres vår flate og det herder ved lave temperaturer. Herdetiden er lengre jo kaldere det er. Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Jeg var i kontakt med Sika norge i fjor ved disse tider. Det var i forbindelse med en skroggjennomføring jeg skulle montere under vanlinjen. De sa at det IKKE skulle gjøres i minusgrader. Jeg ventet på varmen :-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Jeg brukte Sika i 14 minus for 3-4 år siden. Og det sitter godt enda.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
s/y UT-sia Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Tviler ikke på at index brukte sika under nevnte forhold. Jeg bare gjengir hva sika norge fortalte meg når jeg ringte om dette med å bruke deres produkt i minusgrader. Jeg valgte da å forholde meg til hva de sa, og ikke hva brukere fortalte hva de hadde gjort. ;-) (er noen av oss som bare er sånn ) Jeg VET at såkalte "proffe brukere" (de som utfører arbeide på andres båter mot betaling), har brukt sika og beslektede produkter i mange minusgrader uten at båter har gått ned av den grunn, enda!! Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 tettet noen takgjennomføringer på byggning vel å merke i 10-15minus,ble mange turer tilbake ja...... Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 30.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2012 (redigert) Pass på at overflaten som skal påføres sikaflex ikke er kondens på ,dette oppstår lett i minusgrader og da vil vedheften bli betydelig dårligere. Redigert 30.Januar.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.