Jump to content

Snekke til besvær i kopervik


Geir Hel

Recommended Posts

Det koster vel ikke noe for noen å få lenset den vel, skulle vært gjort for lengst. Og det må jo være en grunn til at eier ikke dukker opp, sykdom etc. Hadde jeg bodd i nærheten ville jeg tauet den til min havn slik at den ihvertfall ikke gikk ned. Må si at det er forstemmende å se voksne mennesker stå med nevene i lommen og bare venter på at båten går ned.

Link to post
Share on other sites

Det koster vel ikke noe for noen å få lenset den vel, skulle vært gjort for lengst. Og det må jo være en grunn til at eier ikke dukker opp, sykdom etc. Hadde jeg bodd i nærheten ville jeg tauet den til min havn slik at den ihvertfall ikke gikk ned. Må si at det er forstemmende å se voksne mennesker stå med nevene i lommen og bare venter på at båten går ned.

Link to post
Share on other sites

Hvor bokstavelig er dette som blir skrevet i artikkelen? Går en ombord og lenser den og den neste dag er den på bunn og du ble igjenkjent, så var det plutselig din båt ??

 

 

"– Jo, kan skjønne vi har det. Men vi vil ikke ta utgiftene. Det har vi ikke budsjett til, det er det som er problemet. Hadde det vært en bil, ville utgiftene til inntauing blitt dekket av vrakpanten. Når det gjelder småbåter er det ingen returordning. Den som tar i båten står med utgiftene og det er ingen interessert i. Dersom det ikke blir etablert en returordning for fritidsbåter, vil dette problemet bare øke, sier Mørch. .""

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Er sprøtt,skal vi liksom ikke hjelpe å ause små åpne båter som har for mye vann i seg,for da kan vi risikere å stå igjen med utgiftene!! Høl i huet. Eg berga 3 av 4 båter i fjor. 2 med livet på spill og 1 som var min,den andre klarte eg ikke å berge.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Denne båten ser da allerde ut til å være passert det stadiet hvor reperasjon er en realistisk mulighet. Kinkig sak for kommunen, men ikke ukjent problemstilling.

 

Den ser da heller ikke ut til å ha behov for lensing utifra bildene, om den synker så er det fordi den blir ytterliger slått i stykker og.

Link to post
Share on other sites

Det koster vel ikke noe for noen å få lenset den vel, skulle vært gjort for lengst. Og det må jo være en grunn til at eier ikke dukker opp, sykdom etc. Hadde jeg bodd i nærheten ville jeg tauet den til min havn slik at den ihvertfall ikke gikk ned. Må si at det er forstemmende å se voksne mennesker stå med nevene i lommen og bare venter på at båten går ned.

 

thumbsup.gif helt enig Aiolos yesnod.gif

 

 

 

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Så noen i den snekka sist sommer.

Tvilsomme typer som ikke var helt med seg selv, for å si det på en fin måte..

Dessverre ikke et ukjent problem her på karmøy. I de fleste tilfeller er det kommunen som må ta regninga da ingen står som eier eller at eier ikke har penger til en heving/fjerning.

Link to post
Share on other sites

Den båten er vel allt håp ute for, men..... Hva gjør man hvis man har en gammel båt man ikke vil/har behov for. Finnes det noen form for gammelbåtmottak som man kan levere slike forlatte/uønskede båter slik det gjelder for bilopphuggerier? Eller blir det bare å legge den ved en brygge å håpe at noen andre gjør noe med problemet?

Link to post
Share on other sites

Problemet her er at ingen gidder og gjøras det på den billigaste måten og den fornuftigaste måte :P

Hadde eg vert politiet og med båt så hadde den vert på den stiligaste måten. og sendt den til ein strand eller havet eller tatt den på land og sendt den ein plass som tar i mot den :P

så lenge det ikkje går an og spora den til sin eigar, inne ein vettig tid.

 

Eg skjønner godt at ingen vil rør den siden at du plutselig stør med full ansvar og alle ser på deg og koffar redda du ikkje den og gjor slik at den blei redda :P

 

Koster ikkje så mykje og få den på land med ein mobil krane når den flyter. men kan kosta mykje meir vis den ligger på boten av eit havne basseng og du må fjerna den :P

 

 

Og dei som kritisera meg, Vera realstig, er ikkje den finaste båten og han som har forlatt den er ikkje ein eigar av båten :P

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...