kurthelg Startet 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2012 Hei Jeg har en stygg / skjev vannlinje, ser ut til at båten stuper og ser for tung ut i baugen. Etter bilder er tatt er det fjernet 35 av ca 70 meter med kraftig ankerkjetting i baug. Er det noen i forumet som kan svare om denne tyngden kan være årsak til at båten stuper, eller at kanskje bunnsmøring er satt feil på fra starten av. Fra "dritranden" og opp til bunnsmøring skiller det ca 15 cm forut og akter. Er litt redd for å justere vannlinjen før jeg vet om det er disse ca 70-80 kg med ekstra kjetting som er årsak til at den ikke ligger i "vater" Har jo litt vondt for å tro at å fjerne så "lite" vekt i baug kan få denne 8-9 tonn tunge båten såpass skjev. Håper noen i forumet har synspunkter på dette. Kurt Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 Jeg har samme problemet på Saowanee. Hun er blitt for tung foran. Hun veier mindre enn båten din, og reagerte lite på 200 kg ekstra blyballast akter. Tror neppe du vil merke stor forskjell pga. 35 m ankerkjetting med en så tung båt. Skal ta Saowanee opp til våren og bunnsmøre. Da planlegger jeg å løfte vannlinjen ca 10cm foran. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
NilsPils Svart 29.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2012 (redigert) Dobbeltposting. Beklager! Redigert 29.Januar.2012 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
kurthelg Svart 13.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2012 NilsPils takker for innlegg. Enig med deg at så få kg ikke vil gjøre noe utslag, går nok for å heve vannlijen omtrent som deg i baug. Forresten ikke mange meninger om dette. Men sola er snudd og båtpussen er godt igang, alt i styrhus er pusset og lakket:-) resten av "våren" går vel med til å "pusse" skroget med Abralon 2000-4000 korning + bunnstoff fjerning ny priming og bunnstoff. Kurt Sitér dette innlegget Link to post
kurthelg Svart 20.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2012 Så var båten sjøsatt for noen uker siden, men ville innom å si at: Det med å ta bort ca 35 m med kraftig anker kjetting i baugen gjorde susen ang vannlinjen, den er nå etter mine begreper helt perfekt. Ønsker alle en varm og god sommer:-) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 21.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Pen båt. En av mine favoritter. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
kurthelg Svart 21.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mai.2012 Takker for det Modera Tore, en ung dame på 22:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.