Dykker Svart 5.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2014 Har også kjøpt Seapilot for Android nettbrett Norgeskart. Mangler tydeligvis søkfunksjoner mm. Noen som vet om det finnes en brukermanual til appen? Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Denne Seapilot appen blir da veldig dyr!: kjøp av app €47 kart for Norge € 35,- kart for Sverige € 23,- kart for Danmark € 59,- Så når en holder seg i disse landene så er ingangsprisen €47,- og årlige vedlikeholdskostnader € 117,- det er langt rimligere med Navionics for Europa og Danmark! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Soningen Svart 2.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2014 Har nå testet både Navionics og Jeppesen Plan2nav med Galaxy Tab 10.1 Begge med karter som også dekker Oslofjord området. Under forutsetning av at jeg har dette riktig installert og at det fungerer som det skal har begge et par klare begrensninger som jeg ikke liker. Detaljer i Plan2nav er rett og slett mangelfulle til tross for at den er innstilt på mest mulig detaljer. Her jeg bor og med min farkost er det veldig kjekt å vite om en grunne er 1 eller 2 meter. Det sier ikke kartet noe om, bare markering av grunne. Da blir det veldig mange uthavner og sund som ikke er tilgjengelig. Eksempelvis er 1 m grunnen i Bevøysund utenfor Son ikke angitt med dybde, bare symbol. En annen sak er spor. Mulig jeg har bommet i oppsettet men den legger waypoint bare ved endring av kurs. Går du i sirkel legger den bare waypoint der du startet og du drar med deg sporet. Kan bli litt rare utslag med spor over brygger og nes. Ut over dette fungerer appen ganske bra. Navionics Marine Europe HD har bra med detaljer og angir også dybde som mangler i den foregående. Det jeg savner her er kurs opp. For meg har det stor betydning og oppfatter det som en vesentlig mangel. Ruter har jeg ikke testet ut ennå. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 7.Juli.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2014 Ad Navionics Europa, "gammel" modell (har vel kommet noe nytt her?): Jeg hadde "kurs opp" til å begynne med!! Dvs til trolig etter en eller annen oppdatering. Kurs opp-funksjonen ble aktivert ved at jeg trykket og holdt inne 2-3 sekunder (mener jeg) "knappen" for sentrering av kart til egen posisjon nede i venstre hjørne. Nå virker ikke dette lenger hos meg, hverken på nettbrettet (Samsung) eller mobilen (Sony) Noen som har samme erfaring som meg?? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
jsw Svart 6.August.2014 Link til dette innlegget Svart 6.August.2014 (redigert) Oppdatering på KURS OPP på NAVIONICS: Brukte kartet jeg har på mobilen her om dagen - der virket kurs opp som jeg beskrev i innlegget over..!! Konklusjon så langt blir derfor: Kurs opp virker på mobilen (SONY) men ikke på nettbrett (Samsung). Noe annet er at kurs opp på mobilen fungerte mildt sagt dårlig - som sist jeg brukte det (jeg husker det nå...), og hadde samme konklusjon: Kartet ble ustabilt, dvs roterte fram og tilbake, sto på en måte og skalv, og kursen ble ikke markert med pil, og kartet roterte heller ikke nok til at kurs opp ble helt kurs opp, bare sånn omtrent.. Redigert 6.August.2014 av jsw (see edit history) Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
aileenll Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Jeg ble nysgjerrig på Seapilot, og kjøpte den med kart for Norge, kommer ikke til å seile til Danmark og Sverige før til neste år. Har nå seilt lit med den og synes den fungerer bra på min tablet z. Bedre funksjonalitet en navionics. Den innebygde ais funksjonen er og grei. Men er det noen som har prøvd den sammen med ais transponder via wifi? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
aileenll Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Jeg ble nysgjerrig på Seapilot, og kjøpte den med kart for Norge, kommer ikke til å seile til Danmark og Sverige før til neste år. Har nå seilt lit med den og synes den fungerer bra på min tablet z. Bedre funksjonalitet en navionics. Den innebygde ais funksjonen er og grei. Men er det noen som har prøvd den sammen med ais transponder via wifi? Har også kjøpt Seapilot for Android nettbrett Norgeskart. Mangler tydeligvis søkfunksjoner mm. Noen som vet om det finnes en brukermanual til appen?Det finnes en brukermanual for Ios, den er ikke helt analog for android, men jeg fant den nytig. Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
TrikkerN Lønning Svart 10.August.2014 Link til dette innlegget Svart 10.August.2014 Oppdatering på KURS OPP på NAVIONICS: Brukte kartet jeg har på mobilen her om dagen - der virket kurs opp som jeg beskrev i innlegget over..!! Konklusjon så langt blir derfor: Kurs opp virker på mobilen (SONY) men ikke på nettbrett (Samsung). Noe annet er at kurs opp på mobilen fungerte mildt sagt dårlig - som sist jeg brukte det (jeg husker det nå...), og hadde samme konklusjon: Kartet ble ustabilt, dvs roterte fram og tilbake, sto på en måte og skalv, og kursen ble ikke markert med pil, og kartet roterte heller ikke nok til at kurs opp ble helt kurs opp, bare sånn omtrent.. Navionics Europa (ikke HD) har "kurs opp" funksjon. Og aktiveres slik du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.